۱۰ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۸:۴۰
کد خبر: ۲۷۷۰۶
هکرهاي گروه شادو بروکر که قبلا برخي ابزار هکري آژانس امنيت ملي آمريکا را افشا کرده بودند، قصد دارند با دريافت مبالغي کلان باز هم افشاگري کنند.
به گزارش پایداری ملی، افشاگري قبلي هکرهاي ياد شده در مورد سوءاستفاده آژانس از ضعف‌هاي ويندوز براي نفوذ به رايانه هاي شخصي منجر به طراحي باج افزاري به نام واناکراي شد که تا به حال 300 هزار رايانه در 150 کشور جهان را آلوده کرده است.

به نظر مي رسد هکرهاي Shadow Brokers قصد ندارد افشاگري در مورد ابزار هکري مورد سوءاستفاده آژانس امنيت ملي آمريکا را متوقف کنند. آنها دوهفته قبل از راه اندازي خدمات اشتراک افشاگري خبر دادند تا افراد علاقمند با پرداخت هزينه ماهيانه به اين اطلاعات ارزشمند امنيتي دسترسي يابند.

مشترکان اين خدمات با پرداخت پول مي‌توانند اطلاعات مربوط به سوءاستفاده هاي سايبري آژانس امنيت ملي آمريکا را دريافت کنند و بر همين مبنا بدافزارهايي براي حمله به مرورگرهاي وب، روترها و گوشي هاي هوشمند طراحي کنند.

خدمات ياد شده از ماه ژوئن يعني چند روز ديگر راه اندازي مي شود و حالا هزينه دسترسي به خدمات مذکور اعلام شده است.

علاقمندان به دريافت اين اطلاعات بايد 100 واحد از يک ارز ديجيتال رمزگذاري شده به نام Zcash را ارسال کنند که حدود 23 هزار دلار ارزش دارد. البته اين گروه مسئوليتي در مورد ايمن و قابل اتکابودن ارسال اين پول نداده و لذا ممکن است اين پول از دست رفته و اطلاعات هم ارائه نشود.

همچنين در برابر ارسال اين پول گروه هکري ياد شده بخش کوچکي از اطلاعات ارزشمند خود را افشا مي کند و ارسال اطلاعات بيشتر مستلزم ارسال پول بيشتري است که ممکن است در آينده جزييات آن اعلام شود.

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر