۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۲۱:۳۸
کد خبر: ۲۷۴۸۵
آذربایجان شرقی؛
مسائل و مشکلات امنیتی فضای سایبری در دستگاه‌های اجرایی استان با محوریت انتشار بدافزار wannacrypt در نشستی با حضور معاونان استاندار، مدیران استانداری و جمعی از مشاوران سایبری بررسی شد.
به گزارش خبرنگار پایداری ملی، معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار آذربایجان شرقی در این نشست با بیان اینکه نگاه به موضوع فناوری اطلاعات متفاوت از گذشته است، گفت: گاهی در فضای سایبری تهدیدهایی اتفاق می‌افتد که باید هزینه زیادی برای از بین بردن آن بپردازیم.

مسائل امنیتی فضای سایبری استان با محوریت انتشار بدافزار wannacrypt بررسی شد
علی نواداد با اشاره به اینکه شیوع یک تهدید سایبری، مربوط به یک بخش یا دستگاه نیست، بلکه مسأله‌ای امنیتی و مربوط به کل حاکمیت است، افزود: در مواجهه با چنین تهدیداتی باید در سریع‌ترین زمان ممکن الزامات فنی و امنیتی و اعتبارات مورد نیاز تأمین شود.

مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری آذربایجان شرقی نیز با اشاره به شیوع بدافزار wannacrypt در سیستم‌های رایانه‌ای، گفت: تدابیر لازم درخصوص انتخابات اندیشیده شده و وظایف و برنامه‌ها مشخص شده و پیش‌بینی می‌کنیم که مشکل خاصی پیش نیامده و انتخابات با سلامت کامل برگزار خواهد شد.

احمد جهانسری افزود: در راستای بررسی شرایط، جلساتی با محوریت انتخابات و سیستم‌های اداری دستگاه‌ها برگزار شده است.
وی گفت: در حوزه نرم‌افزاری دستگاه‌های دولتی نگرانی‌هایی وجود دارد که باید تلاش‌ها را به سمت پیشگیری و پدافند غیرعامل معطوف کنیم.

مدیر کل پدافند غیرعامل استانداری آذربایجان شرقی بیان کرد: در این خصوص برنامه‌های اساسی اعلام شده و باید محدودیت‌هایی را در راستای پیشگیری از نفوذ این بدافزار ایجاد کنیم.

وی ادامه داد: موضوع مهم دیگر، آگاهی دادن به مردم است که از طریق صدا و سیمای استان برنامه‌های آموزشی در این راستا تهیه و پخش می‌شود.

جهانسری با بیان اینکه حوزه سایبری یکی از مهم‌ترین حوزه‌های امنیتی است، گفت: در سال گذشته در سایه توجه به بحث امنیت سایبری، مشاوران مقتدری در استان به کار گرفته شدند و لازم است ضمن تقویت زیرساخت‌ها از نظر امنیتی، از پراکنده‌کاری توسط دستگاه‌ها پرهیز شده و همدلی و هم‌افزایی در بین آنها ایجاد شود.

علیرضا کریمی، رییس مرکز برنامه‌ریزی، نوسازی و توسعه فناوری اطلاعات استانداری آذربایجان شرقی نیز در این نشست از انجام اقداماتی نظیر پشتیبان‌گیری از اطلاعات و تجهیز و تقویت زیرساخت‌های سایبری در دستگاه‌های اجرایی استان خبر داد و گفت: خوشبختانه تابه‌حال مورد خاصی در استان گزارش نشده و با توجه به اقدامات پیشگیرانه امیدواریم مشکلی پیش نیاید.

مدیرکل حوزه استاندار آذربایجان شرقی هم با اشاره به اینکه آینده نظام مدیریتی وابسته به فناوری اطلاعات است، گفت: بر این اساس باید آموزش‌ها به این سمت سوق یافته و باور کنیم که مشکلات امنیتی در این فضا همیشه وجود خواهد داشت.

یوسف بشیری با تأکید بر آموزش‌های ضمن خدمت در دستگاه‌های اجرایی استان، افزود: در راستای مقابله با حملات سایبری باید از تجربیات افراد توانمند استفاده کنیم زیرا این مسائل محدود به یک بازه زمانی خاص نخواهد بود.
گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر