۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۲ - ۰۹:۰۱
کد خبر: ۲۷۳۶
مأموریت اصلی شبکه «من وتو»، تلاش برای تغییر سبک زندگی مردم ایران و هجمه به ارزش های دینی و اسلامی است و این هدف را در قالب برنامه های سرگرمی و تفریحی و در سایه غفلت مخاطبان به آنها القا می کند. این شبکه با دست یازیدن به شیوه های اغواگری، با پخش برنامه های روز دنیا نظیر …
شبکه ماهواره ای «من و تو» یکی از شبکه هایی است که با هدف آشکار تغییر در سبک زندگی ایرانی و اسلامی از سه سال پیش راه اندازی شده است. از روزهای آغازین روی کار آمدن این شبکه، پرسشی ذهن مخاطبان را به خود مشغول کرد که بودجه این شبکه با این همه امکانات، برنامه و مجری و … از کجا تأمین می شود؟ پرسشی که هیچ گاه پاسخی به آن داده نشد، اما رفته رفته آشکار شد که این شبکه از طرف دولت انگلیس حمایت همه جانبه می شود و مانند «بی بی سی» بودجه اش توسط این دولت تأمین می شود و به همین دلیل برخی این شبکه را «بی بی سی۲» می دانند.

تأمین هزینه های بالای اداره این شبکه از بخش های فنی گرفته تا حقوق کارکنان، مجریان، دوبلورها و… بدون اتکا به آگهی های تلویزیونی به غیر از پشتوانه دولتی ممکن نیست. قرار گرفتن ساختمان شبکه در منطقه ای کاملاً امنیتی که کاخ ملکه انگلیس هم در این منطقه واقع شده، نمی تواند اتفاقی باشد. خرید امتیاز برنامه های مختلف از شبکه های اروپایی و تأمین جوایز برنامه هایی همچون «بفرمایید شام» را هم به این موارد اضافه کنید.

همانطور که گفته شد، مأموریت اصلی این شبکه، تلاش برای تغییر سبک زندگی مردم ایران و هجمه به ارزش های دینی و اسلامی است و این هدف را در قالب برنامه های سرگرمی و تفریحی و در سایه غفلت مخاطبان به آنها القا می کند. این شبکه با دست یازیدن به شیوه های اغواگری، با پخش برنامه های روز دنیا نظیر فیلم، سریال، موسیقی و برنامه های دیگر در طول سه سال گذشته مخاطبان خاصی برای خود پیدا کرده است.بررسی روند برنامه های این شبکه که در جهت ترویج فرهنگ غربی، شرابخواری، دفاع از فرقه ضاله بهائیت، ترویج موسیقی های شیطان پرستی، اشاعه روابط نامشروع زن و مرد و قبح شکنی از مفاسد اخلاقی و … است، نشان می دهد که این شبکه درست در همان مسیری قدم برمی دارد که اربابان انگلیسی شان ملزم به آن شده اند.

اما شاید یکی از دلایلی که سبب شد بخشی از جامعه مخاطب ایرانی از ابتدای راه اندازی به «من و تو» اعتماد کند، پرهیز این شبکه از پخش فیلم ها و صحنه غیراخلاقی به صورت علنی بود، چرا که ظاهراً هدف گذاری شده بود تا در دراز مدت و گام به گام، فرهنگ و تعصبات دینی و اخلاقی مردم خدشه دار شود. یکی از برنامه های این شبکه «آکادمی موسیقی گوگوش» – یکی از پر بیننده ترین برنامه های این شبکه- است که در سری جدید این مجموعه، انتخاب زنی با حجاب به نام «ا رمیا» که علاقه مندی زیادی به خوانندگی دارد، توجه مخاطبان را به خود جلب کرده است.

 

من و تویی ها برای پیشبرد اهداف شان خود را محدود به ا رمیا نکرده اند و در بخش صداهای غایب که از آثار دریافتی از داخل کشور است، بعضاً دختران باحجابی را انتخاب و به عنوان بهترین خواننده آن بخش از مسابقه اعلام می کنند. این موضوع به این دلیل عجیب جلوه می کند که سیاست های شبکه من و تو با ملاحظات اسلامی به طور کامل در تضاد است. از این جهت چرایی این امر در این شبکه معلوم الحال جای تأمل دارد. البته آینده نزدیک نشان خواهد داد که همین خواننده ای که الآن از پوشش او برای رسیدن به اهداف این شبکه استفاده می شود، چگونه هم رنگ جماعت خواهد شد.نکته مهمی که باید به آن توجه داشت این است که بدون شک گردانندگان این شبکه با هدف ترویج سبک زندگی غربی در جامعه اسلامی و در میان خانواده های ایرانی، چنین کسی را به نمایندگی از جامعه ایران انتخاب کرده اند تا با القای بی حیایی حتی با حفظ حجاب، دختران و زنان ایرانی را گام به گام به منجلاب بی حیایی سوق دهند.

 

بصیرت


گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر