۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۰:۱۷
کد خبر: ۲۷۲۷۲
در پي هک سرورهاي ستاد انتخاباتي «امانوئل مکرون» رئيس جمهوري منتخب فرانسه پيش از انتخابات رياست جمهوري، دولت آلمان از احزاب و گروه هاي سياسي خواست که اقدامات امنيتي خود را براي در امان ماندن از حمله هاي سايبري افزايش دهند.
به گزارش پایداری ملی، به نقل از خبرگزاري رويترز، يک سخنگوي آژانس امنيت سايبري فدرال آلمان در اين خصوص گفت که اين پيشنهاد روي تقويت کدگذاريها، گذرواژه ها و امنيت شبکه هاي کامپيوتري متمرکز بوده است.

برخي شرکت هاي امنيت سايبري آمريکا هکرهاي روسي را پشت پرده هک سرورهاي ستاد امانوئل مکرون مي دانند که تنها چند ساعت مانده به آغاز دور دوم انتخابات رياست جمهوري روي داد.

حزب دمکرات آمريکا هم سال گذشته و در جريان رقابت هاي انتخاباتي حادثه مشابهي را تجربه کرد و دولت اين کشور در آن زمان مسکو را در صندلي متهم رديف اول نشاند.

حال مقام هاي آلماني نگرانند که حادثه مشابهي در روند انتخابات اين کشور رخ دهد و موجب تضعيف احزاب سياسي و حتي بالا آمدن نيروهاي راست افراطي و عوامگرا شود.

انتخابات فدرال آلمان براي 24 سپتامبر ميلادي پيش رو (دوم مهر) برنامه ريزي شده است.

گرچه حزب حاکم دمکراتيک مسيحي به رهبري «آنگلا مرکل» صدراعظم آلمان از سال 2013 تاکنون برتري خود را در نظرسنجي هاي موسسه هاي افکارسنجي حفظ کرده، اختلاف آن با حزب سوسيال دمکرات از ابتداي سال جاري ميلادي رو به کاهش گذاشته است.


گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر