۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۲ - ۱۶:۲۵
کد خبر: ۲۷۲۵
طرح پرورش شیلات شهدای قصرشیرین از طرح های بزرگ کشوری است که در منطقه صفر مرزی و بعنوان یک پدافند غیرعامل می درخشد
کیومرث شهبازی گفت: آبزیان محصول این مجتمع از پاکترین و سالم ترین و با کیفیت ترین انواع محصولات آبزی ارگانیک است و به همین دلیل بیش از 98 درصد این محصولات به اقلیم کردستان عراق صادر می شود.


وی ماهیان گرمابی را شامل چهار نوع کپور، آمور، فیتوفاگ و بیگ هد (سرگنده) نام برد وافزود: تولید این نوع آبزیان در مجتمع پرورش ماهیان شهدای قصرشیرین در اولویت است.

مدیرکل شیلات استان کرمانشاه افزود: طرح پرورش شیلات شهدای قصرشیرین از طرح های بزرگ کشوری است که در منطقه صفر مرزی و بعنوان یک پدافند غیرعامل می درخشد و در سال گذشته با آبگیری بموقع در سطح 500 هکتار سطح فعال (66 مزرعه) با اقداماتی از قبیل غذای بموقع و شرایط ایده آل، دوره خوبی در جهت تولید داشته است.

شهبازی همچنین از فعالیت طرح تکثیر میگوی آب شیرین در این شهرستان مرزی خبر داد وادامه داد: نخستین و تنها مرکز کشوری این طرح در قصرشیرین فعال است و پارسال یک میلیون پست لارو میگو تولید و در سطح مزارع شهدای قصرشیرین و دیگر استان های کشور توزیع شد.

وی تاکید کرد: امسال در نظر داریم که این میزان توزیع را توسعه داده و به دو میلیون پست لارو میگو برسانیم که هم اکنون برای همین منظور با استان های دیگر قرارداد منعقد شده است.

وی با اشاره به اینکه سال گذشته 17 هزار و 500 کیلوگرم محصول میگو از مزارع شیلات شهدای قصرشیرین برداشت شد و پیش بینی می کنیم این میزان امسال به 25 هزار کیلوگرم برسدوگفت: توسعه پرورش میگو در کنار دیگر آبزیان در مزارع پرورش ماهی انجام می شود

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر