۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۰۸:۵۳
کد خبر: ۲۶۹۸۹
سرپرست شبکه دامپزشکی خوسف گفت :به منظور پیشگیری و کنترل بیماری های فراگیر دامی علاوه بر واکسیناسیون به موقع ،انجام مراقبت فعال بیماری های از اهمیت ویژه ای برخوردار می باشد.
به گزارش پایداری ملی، دکتر محمودی سرپرست شبکه دامپزشکی خوسف در گفتگو با خبرنگاران گفت : رخداد بیماری ها می تواند از عوامل تهدید کننده بهداشت عمومی باشد و یادآور شد، برقراری و انجام مراقبت فعال بیماری ها یکی از مهمترین راهکارهای شناسایی و ارزیابی بیماری در منطقه است.
 
وی افزود: از اولویت های کاری این شبکه در سال 96 فعالیت در حیطه پدافند غیرعامل در حوزه زیستی می باشد که این مهم با مراقبت های فعال و مستمر در شهرستان امکان پذیر خواهد بود.
 
دکتر محمودی گفت : از وظایف دامپزشکی تضمین امنیت و سلامت مواد غذایی می باشد که این مهم با تأمین بهداشت دام و مبارزه علیه بیماری‌های واگیر و بیماری‌های مشترک بین انسان و دام محقق می شود و همچنین لزوم انجام وظیفه برای مقابله با بیماری‌های واگیر دامی و بیماری‌های مشترک و همچنین سهل بودن انتقال بیماری‌ها در حوزه پرورش و تولیدات دامی لازم است به موضع پدافند غیرعامل و بحث تهدیدات زیستی و مدیریت بحران بیشتر اهمیت داد.  
 
وی در ادامه افزود: نوع وظایف و مأموریت‌های دامپزشکی به ‌دلیل اینکه باید واکنش سریع در مقابل بیماری‌ها داشته باشد، ارتباط تنگاتنگی با مباحث پدافند غیرعامل یا مدیریت بحران دارد.

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر