۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۲:۰۴
کد خبر: ۲۶۸۹۱
مدير كل پدافند غير عامل استانداري سمنان:
ايرج كارخائي در نشست كميسيون پيشگيري و مقابله با تهديدات بيوتروريسم، گفت: پدافند غير عامل براي پيشگيري بايد تمام نقاط و كانون‌هاي تحركات و اقدامات دشمنان را به ويژه در بخش بيوتروريسم رصد كند.
مديركل پدافند غيرعامل استانداري سمنان در نشست كميسيون پيشگيري و مقابله با تهديدات بيو تروريستم استان، افزود: بيولوژيك و بيوتروريسم با توجه به سابقه طولاني، به عنوان بحران‌آفرين و بحث برانگيزترين تهديد عليه سلامت جامعه نيازمند مراقبت است.
وي بيان داشت: نوع تهديدات به صورت سيال و به طور دائم در حال دگرگوني است و امروز متناسب با رشد روزافزون در عرصه هاي زيستي و فناوري، نوع تهديدها نيز متحول و دچار تغييرات شده است و در حوزه زيستي بيولوژيكي، توجه بيشتر به دفاع غيرعامل و پدافند غيرعامل در جامعه احساس مي شود.
كارخائي با اشاره به اين كه استان با وسعت گسترده و به عنوان محور ارتباطي شمال به جنوب و شرق به غرب و داراي تنوع گياهي و آب و هوايي متفاوت است، بيان داشت:سمنان به عنوان استان معين استان تهران در زمان بحران تعيين شده و دستگاه ها بايد بيشتر مورد توجه قرار گيرند.
پدافند غيرعامل مجموعه اقدامات پيشگيرانه دفاعي و غيرنظامي است كه به جنگ‌افزار نياز ندارد و با اجراي اصول آن مي‌توان از وارد شدن خسارات مالي به تجهيزات و تاسيسات حياتي كشور در شرايط بحراني جلوگيري كرد، اصول پدافند غيرعامل در سه حوزه تخصصي سايبري، زيستي و فني تعريف شده است كه تهديدات بيولوژيك و بيوتروريسم در حوزه زيستي قرار مي گيرد.
گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر