۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۲ - ۱۳:۳۹
کد خبر: ۲۶۸۶
معاون سازمان پدافند غیرعامل:
معاون بسیج سازمان پدافند غیرعامل کشور گفت: پدافند غیرعامل در پی افزایش آستانه مقاومت ملی، کاهش آسیب‌پذیری و تقویت پایداری ملی است.

غلامعلی حیدری امروز در اولین نشست شورای پدافند غیرعامل استان قزوین در سال جاری اظهار کرد: ایجاد و راه‌اندازی قرارگاه‌های سایبری برای مقابله با تهدیدات دشمنان در فضای سایبر به همراه ایجاد قرارگاه‌های شفا (زیستی) و رافع (پرتویی) از اولویت های استانی سازمان پدافند غیرعامل کشور محسوب می شود.

وی ادامه داد: کنترل و نظارت بر ذخایر راهبردی شامل غذا، سوخت و انرژی، نظارت بر اجرای مبحث 21 مقررات ملی ساختمان، استفاده حداکثری از ظرفیت های آموزش و پرورش، دانشگاه ها، جمعیت هلال احمر و بسیج را به همراه آموزش و فرهنگ سازی و تمرین و اجرای رزمایش را از دیگر اولویت های سازمان پدافند غیرعامل در امور استان‌هاست.

معاون بسیج سازمان پدافند غیر عامل کشور افزود: ما با اهداف مورد نظر خود در بخش آموزش و فرهنگ سازی پیرامون موضوع پدافند غیرعامل فاصله داریم که باید با بهره گیری از همه ظرفیت ها از جمله تلاش رسانه ها پدافند غیرعامل را در کشور نهادینه کرده و آن را به فرهنگ عمومی تبدیل کنیم.

وی تشریح کرد: کاهش آسیب پذیری، ارتقا و پایداری ملی چکیده ای از معنا و مفهوم پدافند غیرعامل است و باید همواره با تقویت پدافند غیرعامل که پشتوانه اقتدار ملی و بهترین راهکار برای افزایش آستانه مقاومت ملی به شمار می رود، آماده مقابله با تهدیدات احتمالی دشمنان در بخش های مختلف باشیم.

حیدری با بیان اینکه "هزینه کردن در بخش پدافند غیرعامل نوعی سرمایه گذاری است و همچنین پرداختن به این موضوع مربوط به دوره خاصی نیست و باید همواره به آن توجه داشت"، اضافه کرد: هم‌اکنون 850 دانشجو در مقطع کارشناسی ارشد این رشته در دانشگاه های مالک اشتر، فارابی، امام حسین(ع) و دفاع ملی فارغ التحصیل شده یا در حال تحصیل هستند.

معاون سازمان پدافند غیرعامل کشور یادآور شد: پدافند غیرعامل در پی افزایش آستانه مقاومت ملی، کاهش آسیب‌پذیری و تقویت پایداری ملی است که مقام معظم رهبری نیز به نهادینه شدن پدافند غیرعامل توجه و تاکید زیادی دارند و توجه به تقویت و ارتقای این بخش و شناسایی ظرفیت ها و چشم‌اندازهای آن در برنامه های پنج ساله و سیاست های کلی نظام ابلاغی از سوی رهبر معظم انقلاب به خوبی اشاره شده است.

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر