۲۰ آبان ۱۳۹۱ - ۱۹:۳۳
کد خبر: ۲۶۷
جنایتکاران آنلاین با طراحی انواع بدافزارهای باج‌گیر روزانه 33 هزار دلار درآمد به جیب می‌زنند.

به گزارش پايداري ملي به نقل از وی تری، بررسی های مؤسسه امنیتی سمانتک نشان می دهد پیشرفت روش های حمله و آگاهی اندک قربانیان این نوع حملات کار و کاسبی این نوع هکرها را رونق بخشیده است.

نرم افزارهای باجیگر یا ransomware ها بعد از آلوده کردن رایانه های مختلف از کاربران آنها برای حل مشکل طب دریافت پول می کنند. سمانتک در دو سال اخیر موفق به شناسایی 16 نوع برتر ransomware ها شده که برای باجگیری در نقاط مختلف جهان به کار می روند.

تنها در مورد یکی از این بدافزارها سمانتک موفق به شناسایی 5700 آدرس IP شده که در یک روز به سروری خاص متصل شده اند و از میان این قربانیان 168 کاربر برای خلاصی از بدافزار یاد شده حاضر به پرداخت پول شده اند.

سمانتک چنین تخمین زده که بدافزارهای یاد شده در سال 5 میلیون دلار درآمد برای طراحانشان به ارمغان می آورند. اما ارقام واقعی به طور قطع بیشتر از این است. Ransomware ها معمولا رایانه های کاربران را قفل کرده و پیامی را برای کاربرانشان به نمایش درمی آورند که اگر خواستار حل مشکل هستند باید مبالغی را به عنوان باج به هکرها بدهند.

بعضی اوقات هکرها برای فریب کاربران مدعی می شوند قفل شدن رایانه از سوی سازمان هایی مانند پلیس، اف بی آی رخ داده است. بسیاری از این بدافزارهای باج گیر از طریق پیام های تبلیغاتی آلوده یا وب سایت های مشکوک منتشر می شوند. سمانتک معتقد است بخش عمده این حملات از روسیه و اروپای شرقی هدایت می شوند.

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر