۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۲ - ۱۲:۲۲
کد خبر: ۲۶۵۲
سخنگوی کمیسیون تلفیق مجلس:
سخنگوی کمیسیون تلفیق مجلس شورای اسلامی گفت: این کمیسیون پنج میلیارد دلار را از محل مازاد درآمدهای ارزی سال 1392پس از واریز سهم صندوق توسعه ملی و پیش از واریز حساب ذخیره ارزی برای تقویت توان دفاعی کشور به وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح اختصاص داد.
 «جعفر قادری»در جمع خبرنگاران با تشریح آخرین مصوبات کمیسیون تلفیق رسیدگی کننده به لایحه بودجه 1392 کل کشور در مجلس اظهارداشت: طبق مصوبه این کمیسیون به بانک مرکزی اجازه داده می شود مبلغ سه میلیارد و 500 میلیون دلار را نزد بانک های تخصصی کشور سپرده گذاری کند تا صرف سرمایه درگردش واحدهای تولیدی شود.

وی خاطرنشان کرد: در لایحه پیشنهادی دولت پنج هزار و 500 میلیارد تومان برای خرید گندم از محل منابع داخلی بانک ها و بانک مرکزی تخصیص یافته بود که کمیسیون تلفیق مجلس این رقم را به هفت هزار میلیاردتومان افزایش داد.

سخنگوی کمیسیون تلفیق مجلس با یادآوری حذف بخش هایی از پیشنهادهای دولت در لایحه بودجه سال 92 گفت: کمیسیون تلفیق مجلس بند 4 لایحه بودجه امسال که دولت پیشنهاد کرده بود 25 درصد از درآمدهای مازاد بر سقف بودجه برای جبران عدم تحقق درآمدهای دولت و 75 درصد از این مازاد برای تملک دارایی اختصاص داده شود را حذف کرد.

قادری تصریح کرد: استدلال اعضای کمیسیون تلفیق مجلس این است که تصویب این بند باعث می شود سقف بودجه مشخص نشود.

وی افزود: همچنین اعضای کمیسیون تلفیق مجلس یک بند قانون بودجه سال 90 را در لایحه بودجه سال جاری تکرار کردند که بر اساس آن به وزارت نفت اجازه داده می شود گازهای تولیدی همراه با نفت را برمبنای یک سوم قیمت گاز طبیعی تصفیه شده به فروش برساند.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات مجلس نهم ادامه داد: براساس مصوبه دیگر کمیسیون تلفیق به وزارتخانه های نفت و نیرو اجازه داده شد از طریق قراردادهای غیرمتقابل نسبت به کاهش تلفات توزیع آب و برق اقدام کند.

قادری اضافه کرد: همچنین در جلسه اخیر کمیسیون تلفیق، بند 5 قانون بودجه سال 91 درباره درآمدهای ریالی صندوق توسعه ملی باردیگر به تصویب رسید که براساس آن 10 درصد از منابعی که در سال 92 به صندوق توسعه ملی واریز می شود برای بخش صنعت، 10 درصد برای بخش کشاورزی و حداقل 2 میلیارد دلار برای قطار شهری کلان شهرها اختصاص می یابد.

وی ادامه داد: همچنین 18 درصد منابع ارزی برای طرح های منابع نفت و گاز با اولویت میادین مشترک و پنج درصد نیز برای خرید هواپیما اختصاص می یابد.

سخنگوی کمیسیون تلفیق مجلس همچنین اظهارداشت: دولت در لایحه بودجه 92 پیشنهاد کرده بود بخشی از منابع صندوق توسعه ملی به شرکت های ایدرو و ایمیدرو اختصاص یابد که به دلیل مغایرت این بند با قانون برنامه پنج ساله پنجم توسعه حذف شد.

قادری افزود: همچنین دولت در لایحه بودجه امسال پیشنهاد کرده بود برای اتمام طرح های نیمه تمام از محل صندوق توسعه ملی استفاده شود که اعضای کمیسیون تلفیق آن را حذف کردند.

وی اضافه کرد: استدلال اعضای کمیسیون تلفیق مجلس نهم این است که در حال حاضر هیچ محدودیتی برای این موضوع وجود ندارد و دولت می تواند از منابع صندوق توسعه ملی و برای طرح های نیمه تمام استفاده کند.

وی همچنین درمورد علت روند کند رسیدگی به لایحه بودجه سال 92 در کمیسیون تلفیق مجلس یادآور شد: ما هنوز بخش درآمدی لایحه بودجه 92 را به اتمام نرسانده ایم و در حال رسیدگی به بند 13 از لایحه 98 بندی این لایحه هستیم.

نماینده مردم شیراز در مجلس تصریح کرد: کمیسیون تلفیق مجلس پیشنهاد کرده است پس از اتمام بررسی بخش درآمدی بودجه 92 جلسات علنی برای بررسی این بخش تشکیل شود و به طور همزمان کمیسیون تلفیق نیز در جلسات عصر بخش هزینه ای این لایحه را بررسی کند تا رسیدگی به لایحه بودجه 92 هر چه سریع تر به اتمام برسد.

وی همچنین گفت: صحن علنی مجلس معمولا تا 6 ساعت جلسه دارد بنابراین در صورت تصویب پیشنهاد کمیسیون تلفیق این کمیسیون می تواند در ساعت 17 به مدت دو ساعت جلسه تشکیل دهد.

سخنگوی کمیسیون تلفیق مجلس افزود: بدین ترتیب همزمان با بررسی بخش درآمدی لایحه بودجه امسال در صحن علنی مجلس، کمیسیون تلفیق نیز می تواند به بررسی بخش هزینه ای لایحه بودجه بپردازد. 
گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر