۰۷ فروردين ۱۳۹۶ - ۰۹:۱۶
کد خبر: ۲۶۴۱۳
رئیس انجمن ارگانیک ایران گفت: طی سال‌های اخیر واردات محصولات تراریخته آسیب‌های جدی به امنیت غذایی کشور وارد کرد که از دولت انتظار می‌رود با وضع قوانین سخت گیرانه با این امر برخورد کند.
به گزارش پایداری ملی، رضا نورانی رئیس انجمن ارگانیک ایران  اظهار داشت: با وجود انکه دولت مدافع محصولات تراریخته است، لذا این قانون تنها در صورت صدور مجوز از سوی مجلس می‌تواند کارایی لازم را داشته باشد.

وی افزود: طی سال‌های اخیر واردات محصولات تراریخته آسیب‌های جدی به امنیت غذایی کشور وارد کرد که از دولت انتظار می‌رود با وضع قوانین سخت گیرانه از قرار گرفتن این محصولات در سفره‌های مردم جلوگیری نماید.

نورانی ادامه داد: با توجه به پتانسیل بالا و اقلیم بی نظیر کشور جای هیچ گونه نگرانی در باب امنیت غذایی کشور نیست و با به کارگیری مکانیزاسیون، ماشین آلات و ادوات روز دنیا می‌توان تا دوبرابر عملکرد در واحد سطح را افزایش داد.

رئیس انجمن ارگانیک با انتقاد از آمار بالای ضایعات محصولات کشاورزی در کشور بیان کرد: براساس آمار فائو سالانه ۳۵ درصد محصولات کشاورزی و غذایی ایران از بین می‌رود که این امربا وجود کمبود منابع آبی یک فاجعه است،از این رو با استفاده از فناوری‌های روز دنیا در کاشت، داشت و برداشت و همچنین حمل و نقل، ایجاد سردخانه‌های جدید و صنایع تبدیلی باید ضایعات را به حداقل رساند.

وی از توسعه محصولات ارگانیک در برنامه ششم توسعه خبر داد و گفت: بنا به تاکید مقام معظم رهبری باید به سمت و سوی تولید محصولات ارگانیک پیش رویم چرا که این امر علاوه بر ایجاد اشتغال ارزش افزوده بالایی را نیز در بر دارد.

نورانی ادامه داد: با وجود بالا بودن قیمت تمام شده محصولات کشاورزی نسبت به سایر رقبا در بازارهای هدف می‌توان گفت که در صورت توسعه محصولات ارگانیک می‌توان در بازارهای صادراتی حرفی برای گفتن داشت.

رئیس اتحادیه ملی محصولات کشاورزی تصریح کرد: گرچه کشور ما تا 10 سال گذشته در تولید محصولات ارگانیک جایگاهی نداشته، اما در شرایط کنونی بعد از چند سال تلاش توانسته در رنکینگ جهانی ارگانیک قرار گیرد که با توجه به پتانسیل بالای باغات کشور در تولید گیاهان دارویی و سایر محصولات انتظار می‌رود که این امر با سرعت ادامه یابد.
گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر