۲۱ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۰:۱۳
کد خبر: ۲۶۲۴۷
دکتر هاشمی در مراسم افتتاح اولین مرکز آموزش و مهارت آموزی پدافند غیرعامل دریزد:
وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی: سرعت آموزش پذیری در حوزه پدافند غیرعامل باید افزایش پیدا کند و هم ما و هم مردم آموزش ببینند اما ابتدا باید از خودمان آغاز کنیم.

دکتر سید حسن هاشمی در مراسم افتتاح مرکز آموزش و مهارت آموزی پدافند غیر عامل در حوزه سلامت(CBRNE) در یزد، اظهار داشت: مدیران و مسئولان کشور باید به پدافند غیرعامل توجه ویژه ای کنند و از فرصت بدست آمده برای جبران آنچه که در گذشته انجام نشده، استفاده کنند.

وزیر بهداشت از وزارت بهداشت به عنوان یکی از مهمترین بخش ها در پدافند غیرعامل یاد کرد و گفت: ادعا نمی کنم که در این حوزه، عملکرد مناسبی داشته ایم اما در مقایسه با سایر دستگاه های اجرایی، عملکرد بدی نداشته ایم.

دکتر هاشمی با بیان اینکه بخش عمده ای از تهدیدات شیمیایی، بیولوژیک، رادیواکتیو، هسته ای و انفجاری به وزارت بهداشت مربوط می شود، افزود: امیدواریم که در آینده هماهنگی ها بیشتر باشد و بتوانیم آموزش پذیر و مجهز باشیم و باید تجهیزات مورد نیاز این مرکز را فراهم کرده و تعهد می کنیم که این تجهیزات را تامین کنیم.

وزیر بهداشت گفت: خدا را شاکریم که در حوزه پدافند غیرعامل، تشکیلاتی طی چند سال گذشته به همت مقام معظم رهبری و با مدیریت سردار جلالی ایجاد شده است اما دستگاه های اجرایی وظایف و تعهدات ویژه ای در این زمینه دارند.

دکتر هاشمی تاکید کرد: سرعت آموزش پذیری در حوزه پدافند غیرعامل باید افزایش پیدا کند و هم ما و هم مردم آموزش ببینند اما ابتدا باید از خودمان آغاز کنیم.

وزیر بهداشت یادآور شد: در حوزه پدافند غیرعامل، تمام اقدامات علمی است و با پیشرفته ترین دانش بشر پیش می رود و نیاز است که تلاش کنیم تا مخاطرات برخی از بیماری ها مانند ابولا و جنگ های بیولوژیک کاهش پیدا کند.

گفتنی است ساخت این مرکز در زمینی با مساحت 51 هزار متر مربع و زیربنای 1700 متر مربع در طول 14 ماه انجام شده که شامل سالن ها و بخش های مختلف آموزشی است و از 17 میلیارد ریال اعتبار ساخت و تجهیز آن، 12 میلیارد ریال را حاج حسین جوکار؛ یکی از خیرین حوزه سلامت تامین کرده است./


گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر