۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۲ - ۱۳:۰۱
کد خبر: ۲۵۶۹
معاون امور استان های سازمان پدافند غیرعامل کشور:
معاون امور استان های سازمان پدافند غیرعامل کشور تصریح کرد: ایران هم‌اکنون در بهترین وضعیت پدافند غیر عامل قرار دارد و در کرمان نیز اقدامات بسیار خوبی در این زمینه صورت گرفته است.
سردار "حیدری" در اولین جلسه شورای اداری استان کرمان اظهار کرد: مفهوم پدافند غیرعامل افزایش پایداری ملی و کاهش آسیب‌پذیری در کشور است.

وی با بیان این‌که همه کشورهای دنیا این مبحث را مورد توجه قرار داده‌اند، اضافه کرد: بررسی آثار و ابنیه تاریخی نشان می‌دهد که پدافند غیرعامل در کشور ما قدمت طولانی دارد.

حیدری افزود: توجه به پدافند غیرعامل هزینه نیست، بلکه نوعی سرمایه گذاری است.

وی با بیان این‌که با تدابیر مقام معظم رهبری اقدامات خوبی در این خصوص انجام شده است، اظهار کرد: با حمایت‌های دولت و مجلس خوشبختانه مبانی و جایگاهی قانونی برای پدافند غیرعامل در کشور درنظر گرفته شده است.

وی سپس به ارایه توضیحاتی درخصوص سیاست‌های کلی نظام در خصوص پدافند غیرعامل که توسط مقام معظم رهبری در سال 89 ابلاغ شده، پرداخت.

حیدری همچنین اولویت‌های پدافند غیرعامل را در استان‌ها برشمرد.

وی عملیاتی شدن ساختار و سازمان پدافند غیرعامل بر اساس ابلاغیه جدید، تکمیل و راه‌اندازی قرارگاه‌های شفاء(زیستی)، سایبری و رافع (پرتویی) و تشکیل منظم شورای پدافند غیرعامل استان‌ها و فعال شدن کارگروه‌های تخصصی را از جمله برخی از این موارد دانست و گفت: آموزش و توسعه فرهنگ پدافند غیرعامل، تمرین رزمایش، آموزش، نظارت و کنترل بر مبحث 21 پدافند غیر عامل و نیز تهیه برنامه‌های کوتاه مدت، میان‌مدت و بلند مدت هم از دیگر اولویت های ما بوده است.

وی در ادامه، از پدافند غیرعامل استان‌ها خواست تا حداکثرهماهنگی را با مدیریت بحران استان خود داشته و از ظرفیت بسیج، آموزش و پرورش و سایر مراکز فرهنگی و علمی نیز استفاده کنند.

معاون امور استان‌های سازمان پدافند غیرعامل کشور افزود: کنترل و نظارت بر ذخایر راهبردی شامل مواد غذایی، انرژی و سوخت نیز مورد تاکید ما است.

حیدری اظهار کرد: طراحی و تهیه طرح جامع و آمایش سرزمین و همچنین به کارگیری مشاور مادر تخصصی در پروژه های استانی هم باید مورد توجه استان‌ها قرار گیرد.

وی تصریح کرد: ایران هم‌اکنون در بهترین وضعیت پدافند غیر عامل قرار دارد و در کرمان نیز اقدامات بسیار خوبی در این زمینه صورت گرفته است.


گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر