۱۷ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۱:۱۰
کد خبر: ۲۵۶۲۳
آیت الله آملی‌لاریجانی در نخستین همایش ملی نظام سلطه و جریان نفوذ؛
رئیس قوه قضاییه گفت: برجسته کردن مسأله نفوذ در زمان ما بسیار با اهمیت است، اما متأسفانه عده‌ای باور ندارند و عده‌ای هم خود را به عدم باور می‌زنند.
به گزارش پایداری ملی؛ آیت الله صادق آملی لاریجانی رئیس قوه قضاییه امروز(یکشنبه) در نخستین همایش ملی نظام سلطه و جریان نفوذ که در مرکز همایش های سازمان صدا و سیما برگزار شد، با گرامیداشت ایام دهه فجر، اظهار داشت: خداوند را شاکر هستیم که در این جلسه حضور داریم و از خداوند می خواهیم که روح بلند امام(ره) را عالی‌تر نگه دارد.

وی با تأکید براینکه بحث نفود یک بحث بسیار جدی است، گفت: برجسته کردن این مسئله در زمان ما بسیار مهم است و هم ما باید در بحث نفوذ به یک جمع بندی برسیم و هم در عموم گسترش دهیم .

یک مسئله مهم باور نفود است و بین مسئولان ترددی بر روی نظام نفوذ نیست و در فکر هستند که از طریق نفود نظام را سست کنند تردید نیست اما عده ای این را باور ندارند مانند شبیخون فرهنگی که مقام معظم رهبری مسیولین را به شبیخون فرهنگی آگاه کرده بودند ان زمان هم عده می گفتند این شبیخون  را قبول نداشتند و می گفتند که توهم است.

 آیت الله آملی لاریجانی گفت: نفوذ دارای مراتبی است نفوذ اقتصادی امنیتی سیاسی و فرهنگی داریم در سطح فرهنگی کسانی که می گویند نفود وجود ندارد باید یک نگاهی به جامعه داشته باشند.

وی افزود: عده ای از کشور ها می گویند که با اسلامی هستیم اما نظام و قوانین آنها اسلامی نیست به همین دلیل نفوذ به نظام اسلامی ایران باز می گردد.

رئیس قوه قضاییه افزود: در مسائل فرهنگی در جامعه یک جریان روشن فکری راه انداختند و در زمان اصلاحات به تبلیغ این جریان روشن فکری راه انداختند و آن را تبلیغ می کردند و سران  هم حرف آنها را تکرار می کردند به عنوان مثال نسبی گرایی را تبلیغ می کردد.

آقایی کتابی می نوشت به نام تردد که به صحبت ها فیلسوفان جهان هم رجوع می کردند و تا در  مسله ای به اسلام رجوع می شد می گفتند که و می گفتند که دین از سیاست جدا است.

وی تصریح کرد: درهمان زمان وزیر ارشاد گفت که بنده وظیفه ای در این خصوص ندارم و کار حوزه ها است و شما به این کار چه می گوید که مسولین به وظایف خود عمل کنند.

اصل دوم قانون اساسی می گوید که اصل دین است و اینها می گفتند که ما مسئول نیستیم.

آیت‎الله آملی لاریجانی بیان داشت: جدایی دین از سیاست و نظام حقوق را جدا می دانند و نفود یعنی این.

رئیس قوه قضاییه بیان داشت: سکولاریسم کل جریان دینی را نفی می کند و لاکن کسی که می گوید که سکولاریسم را قبول دارم کل نظام سیاسی را از دین جدا می داند که در نظام سیاسی نظام اقتصادی وجود دارد.

وی افزود: ترویج لیبرال دموکراسی را می کردند و به گونه این آن را تبلیغ می کردند که انگار این آخرین تئوری است اما کسانی که لیبرال دموکراسی را مطالعه کرده اند می دانند که این تئوری در داخل خود تناقض های زیادی دارد.

آیت‎الله آملی لاریجانی گفت: وی در ادامه گفت: یکی از مهم ترین آن فرد گرای لیبرالی است و می گوید هر انسانی مسیر خودش را دارد و می گوید هر انسانی ارزش های خودش را دارد.

یکی دیگر از مسایل عقلانیت ابزاری است یعنی عقلانیت را از اهداف بزرگ زندگی به پایین کشانده است یعنی عقل به وسیله ای تبدیل شده است که به اهدافی توجه کند که خودمان تعیین می کنیم .
به عنوان مثال در بازار موبایل میلیون ها تومان هزینه می سود یعنی ترویج تجما گرایی بدون اینکه فکر کنیم که چرا به این چیزها نیاز داریم و فضا را به گونه ای کرده اند که جلوی فکر جوانان را گرفته است.

رئیس قوه قضاییه تأکید کرد: آیا نظام توحیدی می تواند با این فکر کنار بیاید که ما خودمان اهدافمان را تعیین کنیم ما در نظام توحید اعتقاد داریم که جهان یک مسیر حق دارد و همه چیز به سوی آن در حرکت است و نگاه قرانی این است و نگاه غیر انسانی می گوید که انسان تنها است و خودمان می گوییم که چه چیزی ارزش دارد. زمانی که ما خدا را کنار می گذاریم مصداق این است که می گوید حواسمان باشد که ما وصله و پینه زدن به تئوری هایی جهانی به جایی نمی رسیم می شود. گفته می شود از دوران رنسانس انسان محور قرار گفت و خدا کنا گذاشته می شد. نگاه توحیدی و نحو حیات توحیدی یک بحث مهم است و برخی از فسلسوفان جهان بررسی کردند یعنی حیاتی که انسان در لایه های زیرین زندگی به ان نیاز دارد.

وی افزود: مقصود بنده این است که ما دو نوع نحوه حیات می توانیم داشته باشین یکی نحوه حیات قرانی و دیگری نحوه حیات غربی. چرا بعد از اینکه باور داریم نفوداست .جمهوری اسلامی امروز تبدیل به یک قدرت بزرگ در جهان شده و نظام سلطه در مسله نفود یک هدف دیگری دارد که جمهوری اسلامی یک نظام منسجم و استوار فکری دارد و یک نحوه حیات توحیدی ارایه کرده است .این مهم است که اصل دوم یک نظام به توحید اشاره داشته باشد.

آیت‎الله آملی لاریجانی  افزود: سلطه گران این نحوه حیات توحیدی را درنظام جمهوری اسلامی ایران دیده اند و نظام ایران که بر اساس نحوه حیات توحیدی بنا شد فقط در سطح فکری نیست بلکه در مقام عمل رسید ه است و سابقه تمدنی قوی دارد که امر کوچکی نیست و اساس عمل است. تاثیر گذاری جمهوری اسلامی در منطقه براساس تعالیم امام خمینی ایمان مردم را به صحنه در اورد و نفوذ خود را نشان داد  و تاثیری بر گروه های مانند حزب الله داشت. جمهوری اسلامی حزب الله را ایجاد نکرد بلکه بر روی آن تاثیر داشت.

به نظر بنده مهم ترین دغدغه نظام سلطه این است که در منطقه رغیب پیدا کرده است و کشوری مانند جمهوری اسلامی ایران در منطقه سر برآورده و می گویند ما خودمان هستیم و حرف هایی می زند و عدم خوف از سلطه را بیان می کند. امام زمانی که می گوید امریکا هیچ غلطی نمی تواند بکند از همین نظام توحیدی کمک گرفته است و سلطه گران از همین می ترسند.

وی افزود: زمانی که انسان خدا رو نور می داند و خدا را مبدا می داند آیا از سلطه آمریکا می ترسد.
امروز کشور قدرتمند تر از سابق در منطقه حضور دارد امروز نخست وزیر خبیس آمریکا در جهان می چرخد که با هلال قدرت ایران چکار کنیم .
تعالیم توحیدی تماما عزت است.

رییس قوه قضاییه گفت:اگر کسی فکر توحیدی داشته باشد هیچ وقت تسلیم سلطه گران نمی شود.

آیت الله آملی لاریجانی بیان داشت: امام حسین (ع) در برابر سلطه ایستاد و گفت که من مثل برده ها خودم را تسلیم نمی کند و این مسیر ماست.
ما باید بحث سلطه و نفوذ را در کشور توجه داشته باشیم و بدانیم که در جامعه وجود دارد اما پادزهر آن نگاه توحیدی و قران است هر زمانی جهد مصداقی دارد و امروز مقابله با نفوذ جهاد است. سلطه گران نحوه حیات خودشان را ترویج می دهند کجا این همه تجمل گرایی در قران وجود دارد.

وی افزود: برادر و خواهر گرامی سلطه گران چیز های دیگری در در ذهن ما پر می کنند و حتی مومنان ما را هم تحت تاثیر قرار دادند.
شب و روز ذهن ما را با حرف های غیر قرانی بمب باران می کنند .زندگی ما را به سمت دیگری می برند و نفوذ همین است و حال کانال های مستهجن ماهواره ای یک مقوله دیگری است.

قران می گوید ای انسان تو به سمت پرودگارت در حرکت هستی و در روز این مسایل را چقدر به ما تذکر می دهند و این یعنی نحوه حیات توحیدی در زندگی نیامده است. اگر می هواهیم پادزهری نسبت به زهر نفوذ دشمن داشته باشیم نگاه توحیدی است.

رئیس قوه قضاییه بیان داشت:کسی می گفت از زمانی که سیاسیت وارد حوزه ها شد وضعیت حوزه به هم ریخت و منظور از سیاست همین نگاه توحیدی بود.


گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر