۲۲ آبان ۱۳۹۵ - ۰۹:۵۹
کد خبر: ۲۴۶۵۴
همایش علمی تخصصی پدافند غیر عامل کارشناسان اداره کل و رابطین پدافند غیر عامل دستگاه های اجرایی شهرستان فامنین با هدف آموزشی و هم اندیشی در سالن جلسات فرمانداری برگزار گردید .
همایش علمی تخصصی پدافند غیر عامل  با حضور مدیر کل پدافند غیر عامل استانداری همدان و کارشناسان آن اداره کل و رابطین پدافند غیر عامل دستگاههای اجرایی شهرستان فامنین با هدف آموزشی و هم اندیشی در سالن جلسات فرمانداری برگزار گردید .

برگزاری همایش علمی تخصصی پدافند غیر عامل در شهرستان فامنین
 حمیدی معاون فرماندار شهرستان فامنین گزارشی از اقدامات انجام شده در طول سال و هفته پدافند غیر عامل ارائه داده و گفت : ما در طول سال با مدیریت  پور مجاهد فرماندار شهرستان 2 جلسه پدافند زیستی برگزار کردیم و قرارگاه زیستی در شهرستان راه اندازی شده و روسای کارگروهها و اعضای آنها مشخص گردیده است که انشاء ا... همه عزیزان همت خواهند کرد تا جلسات کارگروه ها به طور منظم در راستای رسیدن به اهدافی که برای پدافند غیر عامل مشخص شده برگزار گردد.

وی ادامه داد: در  هفته پدافند غیر عامل نیز با همت دستگاه های اجرایی 27 برنامه از جمله 9 برنامه آموزشی ، 8 مورد رزمایش و اقدامات تبلیغی و جلسات و نشست های علمی داشتیم که امیدواریم توانسته باشیم قدمی در راه شناخت و شناساندن بحث مهم پدافند غیرعامل در جامعه برداشته باشیم.

 در ادامه حسینی مدیر کل پدافند غیر عامل استانداری همدان به اهمیت پدافند غیر عامل در کشور و استان پرداخت و گفت: از مهم ترین مشکلاتی که می توان در بحث پدافند غیر عامل به آنها اشاره کرد و عدم شناخت قاطبه مردم با مبحث غیر عامل اشاره که در طی یک نظر سنجی که در سال 93 در استان همدان انجام گردید 78% مردم با آن آشنایی نداشتند که بحمدا...  این رقم در سال 94 به 73 درصد شناخت رسیده است .

وی گفت: عدم وجود پست های سازمانی در دستگاه های اجریی ، کمبود کتب ، کمبود رشته دانشگاهی در دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی و کمبود اعتبارات عمرانی و جاری از جمله موانع دیگری در سر راه پدافند غیر عامل در کشور و استان هستند .

 حسینی در ادامه تاریخچه مختصری درباره پدافند غیر عامل بیان کرد سپس به تعریف اصول و مبانی آن پرداخته و وجود تشابه و تفارق بین آن و مدیریت بحران را برای حاضرین شرح داد.

 مدیر کل پدافند غیر عامل سپس به مسئله فضای مجازی و پدافند سایبری پرداخت و گفت : ضریب نفوذ اینترنت در کشور ما 80% است در حالی که متوسط استفاده از آن در دنیا 46% می باشد و حدود 40 میلیون گوشی هوشمند در کشور موجود است  و 53 % مردم ایران حداقل در یک شبکه اجتماعی عضویت دارند .

حسینی در ادامه گفت: به طور میانگین ایرانی ها 5 تا 9 ساعت در روز ماهیانه 210 ساعت از اینترنت استفاده می کنند در حالی که از این آمار در دنیا 16 ساعت می باشد و همچنین سالانه مبلغی بالغ بر 6 /14 میلیارد ساعت صرف بازی رایانه ای و موبایل در ایران  می شود و روزانه 250 هزار بد افزار در کشور در حال اشاعه فرهنگ بیگانه در کشور هستند که این آمار ما را بر آن می دارد که در زمینه پدافند سایبری اقدامات اساسی و زیر بنایی انجام دهیم و تهدیدات فضای مجازی را جدی بگیریم .

 



گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر