۱۹ آبان ۱۳۹۱ - ۰۹:۳۴
کد خبر: ۲۴۶
محمدپور خبر داد:
رئیس اداره آموزش وپرورش منطقه بردخون گفت: ستاد پدافند غیرعامل در آموزش و پرورش بردخون تشکیل شد.
به گزارش پايداري ملي، حسین مصلحی پور صبح پنجشنبه در حاشیه اجرای مانور پدافند غیرعامل در مدارس بردخون اظهار داشت: ستادی به نام پدافند غیرعامل در اداره تشکیل شده که ضمن تشکیل جلسات مصوباتی نیزداشته و به مدارس ابلاغ شده که باعث آشنایی وآمادگی نسبی دانش آموزان وفرهنگیان شده است.

رئیس اداره آموزش وپرورش منطقه بردخون افزود: آموزش و پرورش بردخون فعالیت‌های زیادی در راستای آشنایی دانش آموزان و فرهنگیان داشته است و در مناسبت‌های مختلف با چاپ ویژه‌نامه و بروشور و نصب پلاکارد و اجرای مانورهایی در مدارس تلاش کرده این گروه را برای مقابله با شرایط سخت آماده کند.

ادارات ستاد پدافند غیرعامل تشکیل دهند

بخشدار بردخون نیز گفت:باید درهر دوره ای آمادگی و توان خود را حفظ کنیم و از نیرنگ و نقشه‌های شوم دشمن آگاه باشیم و برای مقابله با خطرات وآسیب ها آماده شویم و این امرباید در جامعه فرهنگ سازی شود.

مسعود محمدپور افزود: پدافند غیرعامل هرگونه اقدام پیشگیرانه یا درگیرانه برای پیشگیری از تلفات وآسیب های انسانی و غیرانسانی است که هدف از اجرای آن کاستن از آسیب‌پذیری نیروی انسانی و تاسیسات و تجهیزات حیاتی و حساس و مهم کشور علی‌رغم حملات خصمانه و مخرب دشمن و استمرار فعالیت‌ها و خدمات زیربنایی و تامین نیازهای حیاتی و تداوم اداره کشور در شرایط بحرانی ناشی از جنگ است.

وی گفت: پدافند غیرعامل مورد تأکید رهبرمعظم انقلاب و مسئولان ارشد نظام است که اقشار مختلف باید ضمن آمادگی کامل برای کاهش تلفات و خسارات تلاش کنند و با فراگیری شیوه‌های مقابله با ترفندهای دشمن در این زمینه همکاری و مشارکت نزدیک داشته باشند و در مواقع اضطراری مانند خشکسالی و زلزله و جنگ و حوادث مختلف اثرات مخرب را کاهش دهند.

حضورنیروهای اورژانسی و اتش‌نشانی در صحنه در کمتر از پنج دقیقه

در ادامه با حضور نیروهای امدادی و اورژانس وانتظامی به همراه وسایل و امکانات خود در مانوری، آمادگی خود را با حضور دانش آموزان و فرهنگیان به نمایش گذاشتند.

نکته قابل توجه اینکه تماس با نیروهای اورژانس و آتش نشانی بدون اعلام قبلی و برای سنجش میزان آمادگی به صورت آنی صورت گرفت که زمان حضور در صحنه کمتر از پنج دقیقه بود.

این مانور با مشارکت بخشداری، اداره آموزش و پرورش، شهرداری و آتش نشانی، اورژانس، نیروی انتظامی و ستاد پدافند غیرعامل بردخون و با حضور بخشدار، رئیس اداره آموزش و پرورش  و تعدادی از مسئولان بردخون انجام گرفت.


گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر