۰۶ آبان ۱۳۹۵ - ۲۱:۰۷
کد خبر: ۲۴۴۶۷
برگزاری کارگاه آموزشی ویژه رابطین پدافند غیرعامل جمعیت هلال احمر فارس در شیراز
مدیر کل پدافند غیرعامل استانداری فارس در حاشیه برگزاری کارگاه آموزشی رابطین پدافند غیرعامل جمعیت هلال احمر این استان، در سخنانی گفت:فرهنگ سازی در زمینه پدافند غیرعامل به عنوان یک اصل برای همیشه، نیازمند اطلاع رسانی از اقدامات صورت گرفته در دستگاه های اجرایی به ویژه نهادهای خدماتی و سازمان های امدادی است.

به گزارش خبرنگار پایداری ملی، مدیر کل پدافند غیرعامل استانداری فارس در حاشیه برگزاری کارگاه آموزشی رابطین پدافند غیرعامل جمعیت هلال احمر این استان، در سخنانی گفت:فرهنگ سازی در زمینه پدافند غیرعامل به عنوان یک اصل برای همیشه، نیازمند اطلاع رسانی از اقدامات صورت گرفته در دستگاه های اجرایی به ویژه نهادهای خدماتی و سازمان های امدادی است.

رحیم آزادی برگزاری کلاس های آموزشی، همایش ها و سمینارها را برای فرهنگ سازی پدافند غیرعامل ضروری دانست و اظهار کرد: آشنایی جامعه با اقدامات دستگاه های اجرایی به ویژه نهادهای خدماتی و سازمان های امدادی مانند هلال احمر در حوزه پدافند غیرعامل، تاثیر بسزایی در فرهنگ سازی این اصل مهم دارد.

آزادی با تاکید بر اهمیت تشکیل ستادهای میدانی در شهرستان ها در کنار ستاد مرکزی پدافند غیرعامل، خواستار اشراف دقیق رابطین شهرستانی با تعریف، اصول، اهداف، ماموریت ها و الزامات پدافند غیرعامل شد.

تاکید بر اهمیت اطلاع رسانی برای فرهنگ سازی پدافند غیرعامل

وی با ارائه تعریفی علمی از پدافند غیرعامل، این اصل را مرتبط با تهدیدات انسان ساخت مانند تهاجم های هوایی، امنیتی، انتحاری و ... دانست و افزود: با اتخاذ اصول پدافند غیرعامل، شاهد کاهش آسیب پذیری و افزایش بازدارندگی در قبال اقدامات و تهدیدات دشمن خواهیم بود.

مدیرکلپدافندغیرعاملاستانداریفارس در بخش دیگری از سخنان خود از رابطین شهرستانی خواست تدابیر و اقدامات دیگر کشورها در این حوزه را مورد مطالعه و بررسی قرار داده و اطلاعات خود را در این زمینه به روز نمایند.


آزادی اضافه کرد: رابطین شهرستانی با اطلاع از اقدامات حوزه ستادی سازمان متبوع خود در زمینه پدافند غیرعامل، الگوی مشابه را متناسب با امکانات و ظرفیت های موجود و نیازها و ضرورت های محلی، در شهرستان ها به اجرا درآورند.

وی از همراهی، همکاری و اقدامات موثر مدیر عامل جمعیت هلال احمر فارس در حوزه پدافند غیر عامل قدردانی کرد.

تاب آوری؛ دستور کار اصلی جمعیت هلال احمر در حوزه پدافند غیرعامل

مدیر عامل جمعیت هلال احمر فارس نیز در این جلسه از پدافند غیرعامل به عنوان یک اصل مصونیت بخش در برابر تهدیدها و تهاجم ها یاد کرد و گفت: پدافند غیرعامل به مفهوم دفاع در برابر تهاجم، بدون استفاده از صدا و درگیر شدن مستقیم، سابقه ای طولانی در تاریخ بشری دارد.

فیض اله جعفری اظهار کرد: به کارگیری تمهیدات و ملاحظات پدافند غیرعامل علاوه بر کاهش هزینه ها، کارآیی دفاعی پروژه های شهری را در زمان تهاجم دشمن بسیار افزایش خواهد داد.

تاکید بر اهمیت اطلاع رسانی برای فرهنگ سازی پدافند غیرعامل

جعفری با بیان اینکه جمعیت هلال احمر موضوع مهم تاب آوری را در دستورکار اصلی خود قرار داده است، یادآور شد: این مفهوم در موضوع پدافند غیرعامل نیز از اهمیت قابل توجهی برخوردار است.

وی تصریح کرد: کالبد، فرم، بافت، نحوه برنامه ریزی و طراحی آنها از جمله ابعاد چندگانه شهرسازی است که در صورت توجه به آنها، شاهد مزایای فراوانی برای شهرها در مواقع بحرانی خواهیم بود.

مدیر عامل جمعیت هلال احمر فارس اضافه کرد: برای اینکه مجموعه عظیم مانند شهر با پیچیدگی های خاص خود کارآمد و تاب آور شود، نیاز به تبیین اصولی است که مسیر دستیابی به این آرمان را روشن گرداند.

جعفری با تبیین شاخص های مرتبط با این موضوع، خواستار ارزیابی شاخصه های موثر در تاب آوری ساختار کالبدی شهرها با تاکید بر پدافند غیرعامل شد.

به گفته جعفری، می توان با اعمال و اجرای ضوابط برنامه ریزی شهری و همچنین ارائه راهکارهای سودمندی در این زمینه، از میزان آسیب پذیری مناطق شهری در مواقع بحرانی کاست.

در ادامه این نشست، جمالی سرپرست معاونت امداد و نجات جمعیت هلال احمر فارس به تشریح اقدامات این جمعیت در حوزه پدافند غیرعامل پرداخت.

شرکت کنندگان در کارگاه آموزشی «پدافند غیرعامل با تاکید بر تهدیدات زیستی و پدافند غیرعامل»، همچنین از تجهیزات خودرو ارتباطات جمعیت هلال احمر فارس بازدید کردند.

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر