۲۸ فروردين ۱۳۹۲ - ۱۲:۰۰
کد خبر: ۲۴۴۴
مسئول دبیرخانه پدافند غیرعامل کارگروه تخصصی جهادکشاورزی چهارمحال‌و‌بختیاری از برگزاری اولین جلسه کارگروه تخصصی پدافند غیرعامل در حوزه جهادکشاورزی خبر داد.

طهمورث فتاحی‌ مسئول دبیرخانه پدافند غیرعامل کارگروه تخصصی جهادکشاورزی منطقه چهارمحال و بختیاری- افزود: یکی از اهداف دشمن در شرایط بحران مختل کردن بخش تولید و محصولات غذایی با استفاده از تکنیک‌های مختلف از جمله حملات بیولوژیک و نامتعارف است.

وی ادامه داد: بخش کشاورزی به عنوان محور اصلی، تأمین غذایی و به طور‌کلی زیست و حیات مردم را به‌عهده دارد، بنابراین داشتن برنامه ریزی جامع و فراگیر و شناخت ویژگی تهدیدات در حوزه کشاورزی ضروری است.

فتاحی ادامه داد: آن چه امروز به آن نیازمندیم، شناسایی تهدیدات است یعنی با برنامه ریزی صحیح باید اولویت‌ها را مشخص کرده و برنامه‌های عملیاتی مناسب آن را طراحی و اجرا کرد.

وی افزود: در برنامه پنجم توسعه، مهندسی پدافند غیرعامل در متن سیاست‌های راهبردی کشور مورد توجه قرار گرفته و بدین منظور در کارگروه تخصصی پدافند غیرعامل تهدیدات علیه بخش کشاورزی، رصد و پایش و تجزیه و تحلیل و در نهایت متناسب با آن اقدام می‌شود.

فتاحی با اشاره به اهمیت همکاری دستگاه‌های عضو کارگروه و همکاری مراکز تحقیقاتی به خصوص در حوزه تهدیدات بیولوژیک و اگروتروریسم را بسیار مهم تلقی کرد و گفت: تشکیل جلسات کارگروه پدافند غیرعامل، تهیه راهبرد علمی و پژوهشی، برگزاری دوره های آموزشی سطح‌بندی مراکز تولید بر‌اساس اهمیت آنها و مطالعه و شناسایی نقاط آسیب‌پذیر به همراه تدابیر لازم برای مقابله با آسیب‌ها در بخش کشاورزی و برگزاری مانور از ضروریات بخش کشاورزی استان است.

وی پدافند غیر‌عامل در بخش کشاورزی را به مجموعه اقدامات پیشگیرانه در حوزه دام و گیاه و صنایع تبدیلی و تکمیلی خواند و افزود: با اجرای آن می‌توان اثر تهدیدات را کاهش و آسیب‌پذیری بخش کشاورزی را افزایش داد و می‌توان خسارات و تلفات احتمالی ناشی از تهدیدات را به حداقل ممکن کاهش داد.


گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر