۲۵ مهر ۱۳۹۵ - ۲۰:۳۰
کد خبر: ۲۴۲۰۷
فرماندار شهرستان کوهرنگ با اشاره به اینکه 30 چشمه کوهرنگ در حال حاضر دچار مشکل شده و خشیکده‌اند، گفت: 2500 هکتار از اراضی دشت زری دچار مشکل کم‌آبی است.
به گزارش پایداری ملی، مرتضی زمان‌پور 24 مهرماه در نشست کارگروه حفاظت کیفی زاینده‌رود و حفاظت منابع آب، اظهار کرد: در پرداخت خسارت‌های وارده به مردم منطقه که در اثر اجرای طرح کوهرنگ سه زیان دیده‌اند، باید بازنگری شود.

فرماندار شهرستان کوهرنگ خاطرنشان کرد: دبی آب چشمه مروارید باید با 400 لیتر بر ثانیه تامین شود.

در ادامه این نشست قدوسی، معاون طرح و توسعه شرکت آب منطقه‌ای اصفهان، گفت: آبدهی چشمه مروارید تنها دریک سال 1200 لیتر بر ثانیه بوده است و حالا بسیار کمتر از این مقدار است.  آب چشمه مروارید در ماه‌های آینده به این چشمه بازخواهد گشت.

وی تصریح کرد: هیچ‌گونه ویلاسازی و خانه‌سازی توسط آب منطقه‌ای اصفهان در منطقه بیرگان انجام نشده است.

معاون طرح و توسعه شرکت آب منطقه‌ای خاطرنشان کرد: هرگونه خسارتی که به مردم منطقه به دلیل اجرای طرح تونل کوهرنگ سه وارد شده است در جلسه کارشناسی مشخص شده و توسط مجری طرح پرداخت خواهد شد.

در ادامه این نشست شهرام احمدی، مدیرکل سازمان حفاظت محیط زیست چهارمحال و بختیاری اظهار کرد: مجوز زیست‌محیطی سد کوهرنگ سه با بیش از 20 شرط با اعتبار دو سال صادر شده بود که اکنون باطل شده است. آبخیزداری در بالادست و اقدامات حفاظتی به منظور جلوگیری از آسیب‌رسیدن به منطقه از جمله این شروط هستندکه اجرا نمی‌شوند.


گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر