۱۱ مهر ۱۳۹۵ - ۰۸:۲۶
کد خبر: ۲۴۰۲۷
رییس سازمان پدافند غیرعامل کشور از پالایشگاه ششم پارس جنوبی بازدید کرد.
به گزارش پایداری ملی، سردار جلالي، رئيس سازمان پدافند غيرعامل كشور ، مهندس حسني مديرعامل مجتمع گاز پارس جنوبي  تنی چند از معاونین سازمان و جمعي از مديران و كاركنان اين مجتمع براي اطلاع از فعاليت‌هاي مرتبط با پدافند غيرعامل در مجتمع گاز پارس جنوبي، از پالايشگاه ششم مجتمع (فاز 15 و 16)بازديد نمودند.

رئيس پدافند غيرعامل كشور در جمع مديران و كاركنان مجتمع گاز پارس جنوبي از تلاش‌ها و فعاليت‌هاي انجام و ارائه‌ي چالش‌ها و تهديدها در حوزه‌ى پدافند غيرعامل تقدير نمود و گفت: با گسترش تاسيسات و پالايشگاه‌ها در اين مجتمع عظيم گازي، اين منطقه را به يكي از زيرساخت‌هاي مهم كشور در تبديل كرده است.

بازدید سردار جلالی از پالایشگاه ششم گاز پارس جنوبی 
وي ادامه داد: اهميت اين مجموعه در اقتصاد ملي كشور در شرايط كنوني منطقه، بسيار مهم و اساسي مي‌باشد و جزء زيرساخت‌هاي حياتي و با اهميت محسوب مي‌شود.

سردار جلالي عنوان داشت: اگر اين تاسيسات مهم و حياتي در كشور دچار آسيب ديدگي شود امنيت ملي كشور دچار خطر بزرگي خواهد شد لذا بايد آمادگي لازم را براي مقابله با هر تهديد و خطري را داشته باشيم.

به گفته‌ى سردار جلالي، از ديدگاه پدافند غيرعامل در زيرساخت‌هاي حياتي، يك درجه ‌ي ايمني براي آن قاعل هستيم كه در واقع اهداف پدافند غيرعامل نيز بر اساس همين درجه‌ي ايمني مقايسه مي‌كنيم.

بازدید سردار جلالی از پالایشگاه ششم گاز پارس جنوبی

اين مقام مسئول با اشاره به فرمايشات مقام معظم رهبري در خصوص اهميت به مسائل پدافند غيرعامل در تاسيسات مهم كشور خاطرنشان كرد: موارد پدافند غيرعامل به فرمايش مقام معظم رهبري بايد در سطح آسيب ناپذير رشد پيدا كند و آسيب پذيري براي آن پذيرفته نباشد.

رئيس پدافند غيرعامل كشور عنوان داشت: سناريوي شروع جنگ به دليل اهميت بالاي قطب اقتصادي كشور و جهان و و جود ذخاير عظيم براي كشور و كل منطقه بسيار خطرناك مي‌باشد و پيامدهاي ناگواري را به دنبال خواهد داشت.

وي افزود: براي مقابله با هر گونه تهديد و خطر از كشورهاي ديگر بايد آمادگي لازم را براي مقابله با اين تهديدها داشته باشيم و سناريوي جنگ را مورد مطالعه قرار دهيم.

سردار جلالي گفت: بايد بهره‌برداري بهينه را سازمان‌دهي كنيم تا به اهداف بزرگ كه تداوم در توليد پايدار گاز مي‌باشد دست پيدا كنيم و موارد ايمني در توليد را كاملا رعايت نماييم و به ارزش افزوده‌ي بالا دست پيدا كنيم.

بازدید سردار جلالی از پالایشگاه ششم گاز پارس جنوبی

وي با اشاره به اينكه در وضعيت بهره‌برداري نيازمند رويكرد جدي در حوزه‌ي پدافند غيرعامل هستيم خاطرنشان كرد: در وضعيت بهره برداري بايد خودمان را از تهديدات احتمالي دشمنان ايمن نگه داريم و بتوانيم خودمان را اداره نماييم و از سرمايه‌هاي عظيم ملي حراست نماييم.

رئيس پدافند غيرعامل كشور در ادامه گفت: با انجام تمرينات و آموزش‌هاي لازم بايد دفاع سايبري اين منطقه، بخصوص پالايشگاه‌هاي مجتمع گاز پارس جنوبي را تقويت نموده و با حملات احتمالي سايبري دشمن مقابله و با نگاه و دقت بالا مسائل را از لحاظ نيروي انساني و مهارتي تقويت نماييم.

بازدید سردار جلالی از پالایشگاه ششم گاز پارس جنوبی + تصاویر

سردار جلالي در پايان گفت: اميدواريم بتوانيم تهديدات پيش‌دستانه به موقع شناسايي نماييم و بر اساس آنها سناريو پردازي كنيم و اين سناريوها را مورد بررسي قرار داده و آمادگي خود را بر اساس آن سناريو احتمالي توليد و به جلو گام برداريم.

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر