۰۵ مهر ۱۳۹۵ - ۱۴:۱۲
کد خبر: ۲۳۹۲۰
مدیرکل پدافند غیرعامل آذربایجان شرقی:
احمد جهانسری روز یکشنبه در نشست روسای ادارات ورزش و جوانان شهرستان های استان، اظهار کرد: با توجه به ضرورت های موجود باید به نهادینه کردن آموزش های همگانی روی آوریم و بخش مهم وظایف ما متوجه آحاد مردم و آشنا کردن جامعه با مؤلفه های تغییر حملات دشمن و همراه کردن بخش خصوصی است.
به گزارش پایداری ملی، احمد جهانسری روز یکشنبه در نشست روسای ادارات ورزش و جوانان شهرستان های استان، اظهار کرد: با توجه به ضرورت های موجود باید به نهادینه کردن آموزش های همگانی روی آوریم و بخش مهم وظایف ما متوجه آحاد مردم و آشنا کردن جامعه با مؤلفه های تغییر حملات دشمن و همراه کردن بخش خصوصی است.

وی ادامه داد: هدف سازمان پدافند غیرعامل کشور گفتمان سازی و فرهنگ سازی مفاهیم غیرعامل است و اگر ما در سطح جامعه بتوانیم به آحاد مردم آموزش های لازم را بدهیم، در برابر تهدیدات مصون خواهیم ماند.

جهانسری با اشاره به نقشی که حملات سایبری در ایجاد شایعه در جامعه و انحراف افکار عمومی دارد، گفت: یکی از رویکردهای محوری و اصلی پدافند غیرعامل سایبری، شناسایی تهدیدها در این فضاست.

وی، بر ضرورت فرهنگ سازی و ارائه آموزش های لازم برای استفاده از وسایل الکترونیکی و ارتباط جمعی تاکید کرد و ادامه داد: باز بودن تمام برنامه های نرم افزاری تلفن های همراه که استفاده ای نیز در کشور ما ندارند، می تواند آسیب زا باشد.

جهانسری با بیان اینکه پدافند غیرعامل به جای اقدامات سلبی بر آموزش تکیه دارد، اظهار کرد: وجود کارخانه های مواد شیمیایی، انبارهای نگهداری مواد آتش زا و پمپ بنزین در داخل شهرها در تضاد با رویکردهای پدافند غیرعامل است.

وی ، آشنایی عمومی در زمینه قوانین سایبری در ایران را ضعیف دانست و افزود: سیستم قضایی کشور هم در این حوزه ها نیازمند تقویت سخت افزای و نرم افزای در خصوص رسیدگی به جرایم سایبری است، زیرا که جرم سایبری در جامعه ما هنوز جا نیفتاده به طوری که مردم نمی دانند موقع رخداد این جرم ها و تضییع حقوقشان از این طریق چه تکلیفی دارند و به چه نهادی باید شکایت کنند.

جهانسری، مهم ترین تهدیدهای پدافند غیرعامل را مربوط به فضای سایبری دانست و گفت: اگر کاربران آموزش لازم را در ارتباط با فضای سایبری ببینند، بهتر می توانند از این فضا بهره مند شوند.

وی افزود: پدافند غیرعامل موضوعی فرابخشی است و نیاز به همراهی همه آحاد جامعه دارد، چون هدف از پدافند غیرعامل استفاده از فرصت های بهتر برای حفظ پایداری بیشتر در جامعه است.

مدیرکل پدافند غیرعامل آذربایجان شرقی، بر لزوم مصون سازی کشور با همدلی دولت و ملت تاکید و اضافه کرد: پدافند غیرعامل موضوعی فرابخشی و جامع پذیر است که متفکرین جامعه در مورد تعلیم مولفه های جدید و خدشه پذیری پایداری جامعه باید تلاش کنند تا با تثبیت امنیت و پایداری جامعه، نشاط مردم را نیز تامین کند.

 مدیرکل ورزش و جوانان آذربایجان شرقی نیز در این نشست با بیان اینکه ورزش عامل گسترش اخلاق و فرهنگ در جامعه است، گفت: برای دستیابی به یک جامعه پویا باید امر ورزش در برنامه روزانه همگان قرار بگیرد و نقش ادارات ورزش و جوانان شهرستان ها در این راستا مهم و بارز است.

جمشید نظمی افزود: آن چیزی که یک ورزشکار را ماندگار می کند٬ منش پهلوانی و اخلاق ورزشی است و ورزشکاران می توانند سفیران اخلاق باشند، از همین رو باید در فعالیت های ورزشی خود رعایت فضائل اخلاقی را سرلوحه کار خود قرار دهند.

وی، آموزش را محور توسعه ورزش در شهرستان ها بیان و اظهار کرد: مقوله ورود علم به ورزش و خروج از ورزش سنتی در ورزش شهرستان ها نمود خود را نشان داده و باید گام های مهمتری در این زمنیه برداشته شود.

نظمی ادامه داد: استعدادیابی و شناسایی قهرمانان جدید به ورزش کشور و جهان باید اولویت ادارات ورزش و جوانان شهرستان ها باشد ، چون تولید قهرمان هدف ماست، اما به دنبال قهرمان با اخلاق اسلامی، انقلابی و با روحیه بسیجی هستیم.

وی، خواستار توجه به ظرفیت بخش خصوصی در ورزش شهرستان ها شد و افزود: در راستای برنامه های دولت تدبیر و امید و احکام بودجه ای، از بخش خصوصی برای سرمایه گذاری در ورزش باید در اولویت نخست باشد.

نظمی اظهار کرد: بر اساس احکام بودجه ای بخش های خصوصی می توانند نسبت به اجاره مدیریت اماکن ورزشی و خرید زمین های با کاربری ورزشی و خرید پروژه های با پیشرفت فیزیکی زیر 50 درصد از طریق مزایده، در این امر مشارکت داشته باشند
گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر