۱۵ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۵:۴۱
کد خبر: ۲۳۵۸۷
استفان اوبراین معاون دبیر کل سازمان ملل در امور بشردوستانه با سردار جلالی رئیس سازمان پدافند غیر عامل کشور دیدار کرد.

به گزارش خبرنگار پایداری ملی، استفان اوبراین، معاون دبیر کل سازمان ملل متحد در امور بشردوستانه و هماهنگ کننده کمک های اضطراری و هیات همراه به جمهوری اسلامی، با سردار جلالی رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور دیدار کردند

دیدار معاون دبیرکل سازمان ملل متحد در امور بشردوستانه با رئیس سازمان پدافند غیر عامل کشور

در این دیدار سردار جلالی رئیس سازمان پدافند غیر عامل کشور ضمن خوشامد گویی به استفان اوبراین و هیئت همراه گفت: خوشحال هستم که در موضوع بشردوستانه و حفظ و حراست از جان انسان ها در برابر انواع حوادث اقداماتی انجام میدهم.

وی در تعریف سازمان گفت: سازمان مدیریت بحران بر مدیریت حوادث با منشاء طبیعی متمرکز شده است، سازمان پدافند غیرعامل بر تهدیدات و حوادث انسان ساخت متمرکز شده است، در تهدیدات انسان ساخت دو دسته تهدیدات کلی داریم، دسته اول تهدیدات صنعتی هستند مثل نشت زیرساخت های صنعتی، دسته دوم موارد مربوط به درگیری ها و جنگ است.

دیدار معاون دبیرکل سازمان ملل متحد در امور بشردوستانه با رئیس سازمان پدافند غیر عامل کشور

سردار جلالی در ادامه گفت:مأموریت اصلی سازمان با رویکرد غیر عامل است یعنی بدون استفاده از هیچ نوع سلاح و تجهیزات نظامی بلکه با آمادگی، تحرک و جابجایی بتوانیم جان انسان ها را در برابر حوادث نجات دهیم، موضوع محوری و اساسی سازمان پدافند غیرعامل حفاظت و حمایت از مردم در برابر هر نوع از تهدیدات است.

وی گفت: یکی از دیگر برنامه های سازمان شناسایی مراکز پر خطر و درون جمعیت می باشد. سپس طراحی هایی انجام می دهیم که در برنامه های توسعه این مراکز به بیرون شهر ها منتقل شود تا احتمال خطر آن برای مردم کم شود.حوزه بعدی، حوادث نشت هسته ای می باشد. مثلا اگر احتمال نشت صنعتی وجود داشته باشد ما بتوانیم مردم را سازماندهی کنیم، تابلوهای آلودگی سنج نصب کنیم، هشدارهای لازم را به مردم بدهیم و مردم را آموزش دهیم.

رئیس سازمان پدافند غیر عامل کشورگفت: خوشحال هستیم و تشکر می کنیم از اینکه دوستان ما در سازمان ملل با یک نگاه غیر سیاسی و صرفاً برای کمک به حفظ جان انسان ها در برابر حوادث و فعالیت می کنند استقبال می کنیم و ما هم آمادگی داریم که بتوانیم اقدامات دوجانبه ای با هم داشته باشیم، هم در زمینه ی انتقال تجارب و هم در زمینه ی آموزش می توانیم کمک هایی در این زمینه ارائه کنیم.

دیدار معاون دبیرکل سازمان ملل متحد در امور بشردوستانه با رئیس سازمان پدافند غیر عامل کشور

دکتر جلالی در رابطه با زمینه های همکاری، گفت: اگر دوستان آمادگی داشته باشند می توانید لیستی از کمک ها و اقدامات اجرایی را که می توان انجام داد تهیه کنند و ما هم لیستی تهیه می کنیم و سپس بر اساس آن می توانیم یک کار مشترک تنظیم کرده و یک برنامه ی دو جانبه آماده نماییم.

آقای استفان اوبراین نیز با اشاره به تجربه عظیمی که در حوزه مدیریت بحران در ایران وجود دارد گفت: هم اکنون 80درصد وضعیت های بحرانی که در دنیا شاهد هستیم بحران های ساخت دست بشراست که هزینه ی حدود ۲۱ میلیارد دلار را باید تامین کنیم تا بتوان به حدود ۹۰ میلیون نفر از کسانی که تحت تأثیر بحران های و بشرساز قرار گرفته اند رسیدگی کنیم.

وی در قسمتی دیگر از سخنانش گفت: باید تلاش کنیم تا فراتر از مسائل و دعواهای سیاسی که در دنیا وجود دارد بتوانیم به مسائل واقعی و نیازهای بشردوستانه و انسانی رسیدگی کنیم. همین نام سازمان شما که پدافند غیرعامل است، خودش نشان دهنده اهمیت این موضوع است و توجه زیادی را برای من جلب کرده است.

دیدار معاون دبیرکل سازمان ملل متحد در امور بشردوستانه با رئیس سازمان پدافند غیر عامل کشور

معاون بانکی مون در ادامه گفت: من فکر نمی کنم در هیچ کشور دیگری سازمانی با این اسم و مشخصات وجود داشته باشد و یکی از مسائل اصلی برای سازمان ملل این است که ما هم مثل شما غیر عامل هستیم و سعی می کنیم مسائل را صلح آمیز حل کنیم.

معاون دبیر کل سازمان ملل متحد گفت: هدف ما این نیست که وارد حوزه منافع ملی کشورها شویم ولی اگر اتفاقی بیافتد که کل بشریت را تحت تأثیر قرار دهد ما فراتر از منافع ملی کشورها، به منابع انسانی توجه می کنیم و به دنبال راه حلی می گردیم که بتوانیم در لحظات بحران به شما کمک کنیم.

اوبراین در قسمتی دیگر از سخنانش گفت: از اینکه شنیدم نگران خطرات تاسیسات هسته ای که در اطراف ایران هستند می باشید و اینکه می بینم به این موضوع توجه می کنید بسیار برای من با ارزش است، برای ما اهمیت دارد که بتوانیم تجربیات شما در زمینه تاسیسات هسته ای را به سایر کشورهایی که دارای این تاسیسات هستند انتقال دهیم، همچنین علاقه مند هستیم که از تجربیات شما در زمینه ی فعالیت های اطراف مرز برای کمک به مردم مثل مرز عراق و مرزهایی که شما اشاره کردید استفاده کنیم.

دیدار معاون دبیرکل سازمان ملل متحد در امور بشردوستانه با رئیس سازمان پدافند غیر عامل کشور + تصاویر

معاون بانکی مون گفت: من امیدوارم بتوانیم یک پروژه مشترک آموزش را با شما تعریف کنیم که هم ما بتوانیم به شما خدمات رسانی کنیم و هم اینکه از امکانات، تجربیات و تعلیمات شما استفاده کنیم، چیزی که برای من مهم است این است که بتوانیم بعد از جلسه امروز یک اقدام عملی انجام دهیم، بستر سازی کنیم تا بتوانیم همکاری هایمان را به شکل نظام مند در بیاوریم؛ تفاهم دو جانبه ای در این مورد منعقد شود و این بستر ایجاد شود که اگر نیاز باشد با یکدیگر تماس برقرار کنیم.

وی گفت: چیزی که اهمیت دارد این است که ما بتوانیم حوزه های را که شما در آن به طور عالی عمل کردید را به عنوان یک رفرنس جهانی و به عنوان مرجع معرفی می کنیم و از تجربیات شما استفاده نماییم، مهم این است که ارتباط ما سازمانی شود و کاملا تعریف شده باشد و همچنین استفاده از تجربیات ایران در آن کاملاً دیده شده باشد.


گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر