۰۷ فروردين ۱۳۹۲ - ۲۱:۵۷
کد خبر: ۲۳۳۰
لاریجانی:
رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه در چند سال اخیر کشورهای غربی تحرکاتی در رابطه با نیروی مسلح کشور ما داشته‌اند، گفت: به طور حتم این شعارها جدی نیست.

علی لاریجانی در جمع مسئولان و فرماندهان نیروی دریای ارتش جمهوری اسلامی ایران در منطقه کنارک واقع در منطقه سوم نیروی دریایی ارتش با بیان اینکه مسئولان نظامی ما هیچ وقت این گونه شعارها را در رابطه با ایران جدی نمی‌گیرند؛ ادامه داد: چون می​دانیم که آنها ظرفیت ایران را می‌شناسند و خودشان را وارد مهلکه جدیدی نمیکنند اما اگر دچار اشتباه شوند پاسخ نیروهای مسلح و ملت ایران کوبنده خواهد بود. از این رو این اقدامات تنها عملیاتهای روانی برای فریب افکار عمومی است.
گزیده سخنان وی به نقل از خانه ملت از این قرار است:
·         در کشور ما هدفگذاری به وسیله قانون اساسی انجام شده است. از طرف دیگر رهبر معظم انقلاب سند چشم‌انداز را مشخص کرده و بعد از آن سیاست​های کلی را در ابعاد مختلف به سه قوه ابلاغ کرده‌اند، از این رو بعد از این مدت باید یک ارزیابی دقیق داشته باشیم و ببینیم که به چه میزان به سمت این اهداف حرکت کرده و در چه موارد و مقاطعی نقص داشته‌ایم.
·         منابع نفتی و گازی از نقاط برجسته و با ارزش کشور به شمار می‌آید. به طور حتم این موضوع برای کشور بسیار ارزشمند است، اما باید از این ظرفیتها به درستی استفاده شود.
·         متأسفانه هشت سال جنگ تحمیلی جنگ برای کشور هزینه بسیاری داشته است. اما این وقایع فوایدی مانند تربیت نیروی نظامی قدرتمند و روحیه جهادی در نیروی مسلح را هم به همراه داشته است.
·         نیروهای مسلح ایران جزء سرآمدترین نیروهای نظامی در منطقه است. آشفتگی غربی ها در منطقه و تحرکاتشان به خاطر ترس و اضطرابشان از نیروهای مسلح با تجربه ایران است، و خوشبختانه در چند سال اخیر در زمینه قدرت نظامی رشد چشمگیری داشته ایم.
·         پیشرفت های کشور در زمینه تولید تکنولوژیهای موشکی نقطه استراتژیکی برای کشور است. غربی​ها در این رابطه سر و صداهای زیاد می​کنند اما باید بدانیم که ما هم اکنون در مسیر درستی گام برمی​داریم، از طرف دیگر در برخی شئونات نظامی هم پیشرفت​هایی داشته​ایم که باید در جهت توسعه و شکوفایی این امور هم اقداماتی صورت گیرد.
·         غربی​ها و گروه مذاکره کننده در مذاکرات خود با ایران برخلاف مسائل مطرح شده در رسانه​ها اقدام می کنند. آنها در مذاکراتشان می گویند که مسئله ما با ایران این است که وقتی شما به یک تکنولوژی دست پیدا می​کنید، موازنه منطقه​ای را تحت‌الشعاع قرار می​دهید، ما می​دانیم که شما به دنبال سلاح هسته​ای نیستید، اما اقدامات شما در دستیابی به تکنولوژیهای پیشرفته چینش منطقه را برهم میزند.
·         ایجاد اتحاد استراتژیک در منطقه برای ایران بسیار مهم است، حال شاید در این بین اختلافات تاکتیکی به وجود آید که خیلی تاثیرگذار نیست. ما با همه همسایگان خود دوست هستیم و بدنبال گرم ترین و صمیمانه ترین روابط می باشیم البته برخی قدرتهای جهانی این را نمی خواهند. سرنوشت تلخ و سیاه صدام حسین برای همه دولتمردان منطقه درس عبرتی است که نباید به قدرت​های جهانی اعتماد کرد و با همسایگان خود ناسازگار بود.
·         به طور حتم مسئله اقتصادی باید مورد توجه تمام مسئولان قرار گیرد، از طرف دیگر اینکه رهبر معظم انقلاب امسال را سال حماسه سیاسی و حماسه اقتصادی نام نهادند به نظر ما این دو موضوع با توجه به شرایط کشور تعیین شده است. ایشان سالهای قبل نیز بر روی مسائلی مهمی مانند جهاد اقتصادی و رونق تولید داخلی تاکید داشتند، از این رو مسئولان باید نقاط آسیب‌پذیر کشور را به درستی شناسایی کنند که هم اکنون به طور حتم این نقطه آسیب منشأ اقتصادی دارد.
·         زمانی که واردات در سطح کشور افزایش یابد ممکن است در کوتاه مدت قیمت محصولات را ارزان کند، اما به طور حتم این اقدام ضربه مهلکی به بخش تولید و صنایع می​زند. از طرف دیگر نبود سرمایه گذاری در کشور موجب افزایش بیکاری و کاهش اشتغال می​شود. واردات بی‌رویه محصولات غیرضروری موجب بسته شدن برخی صنایع و کارخانجات کشور شده است. زمانی که این مشکل در کشور به وجود بیاید، دشمن می​تواند در زمان حساس از این نقص علیه ما استفاده کند.
·         انتخابات توان ملی یک کشور را بالا می​برد. توان یک کشور به دو بُعد سیاسی و اقتصادی تقسیم می شود، همچنین زمانی که انتخابات در کشوری صورت گیرد، این موضوع نشاندهنده مردمسالاری در آن کشور بوده و در آنجا در سرنوشت خود حاکم هستند.
·         انتخابات باید به درستی اجرا و انجام شود. اینکه در هر انتخاباتی قیل و قالی در کشور به وجود آید و یک سری افراد سروصداهایی را راه بیندازند، این کار غیرانقلابی و ضدانقلابی است. افرادی درصدد زیر سوال بردن نظام قانونی کشور برای انتخابات هستند. به طور حتم این اقدامات دشمن را برای انجام طرحها و اقداماتش امیدوار می کند.
·         همه باید بدانند که ملت ایران برای اینکه این حکومت و نظام با رهبری ولایت فقیه به حرکت رو به رشد خود ادامه دهد تا پای جان ایستاده‌اند و دشمنان نباید تصور کنند که با تحرکات و حرفهای سبک زدن میتوانند شرایط داخلی کشور را عوض کنند.


گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر