۲۲ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۲:۰۶
کد خبر: ۲۳۱۴۷
فرمانده سپاه عاشورا:
سردار کریمیان، اجرای طرح های مربوط به پدافند غیرعامل را عرصه های محکم و قابل اتکا برای مقابله با جنگ های ترکیبی دشمنان دانست و با ابراز تاسف از اینکه به این موضوع مهم توجه چندانی نمی شود، بر توجه خاص به موارد و شاخص های پدافند غیرعامل تاکید کرد.
سردار سرتیپ دوم پاسدار غلام عسکر کریمیان روز چهارشنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه، اظهار کرد: یکی از عوامل مهم در پایداری و تثبیت نظام های مختلف سیاسی، تولید قدرت ملی در سایه حمایت ها و پشتیبانی های مردمی و حضور آنها در صحنه است که ارتقا و افزایش قدرت ملی در سایه تقویت و گسترش روحیه خدمت گذاری در میان مسئولان می باشد.

وی ادامه داد: سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به عنوان مولود انقلاب و حافظ دستاوردهای وسیع انقلاب اسلامی از هر فرصتی برای خدمت به آحاد مردم به ویژه در مناطق محروم و روستاهای دورافتاده استفاده کرده و خود را در تمامی مراحل و عرصه های سیاسی، اجتماعی، فرهنگی و عمرانی تابع ولی امر مسلمین می داند.

سردار کریمیان افزود: از آنجائی که تمامی وظایف و رسالت های سپاه در راستای حفظ و حراست از دستاوردهای انقلاب خلاصه شده و در این مسیر مردم محور اصلی خدمات سپاه است، معتقدیم سپاه بدون پشتوانه مردمی معنی و مفهومی ندارد.

وی، حضور سپاه در عرصه جنگ نرم و مقابله با ترفندهای جدید دشمنان علیه نظام را از ماموریت های مهم این مجموعه در زمان حاضر عنوان کرد و گفت: امروز دشمنان ایران اسلامی با طراحی جنگ های ترکیبی شامل جنگ اقتصادی، تحریم ها، جنگ نرم، سایبری، امنیتی و نظامی به مقابله با ایران و ضربه زدن به نظام اسلامی وارد میدان شده که مقابله با چنین هجمه هایی، دشمن شناسی و بصیرت روز افزونی می طلبد.

سردار کریمیان، اجرای طرح های مربوط به پدافند غیرعامل را عرصه های محکم و قابل اتکا برای مقابله با جنگ های ترکیبی دشمنان دانست و با ابراز تاسف از اینکه به این موضوع مهم توجه چندانی نمی شود، بر توجه خاص به موارد و شاخص های پدافند غیرعامل تاکید کرد.


* اشرافی گری چالش اصلی دهه چهارم انقلاب اسلامی است

فرمانده سپاه عاشورا با بیان اینکه تهدیدات دشمنان طی 37 سال از پیروزی انقلاب اسلامی هیچگاه کارساز نبوده است، گفت: امروز موضوع اشرافی گری چالش اصلی و مهم دهه سوم و چهارم انقلاب اسلامی به شمار می رود که باید برای مقابله با این پدیده زشت و ناپسند بسیج عمومی شود.

سردار کریمیان با اشاره به فرمایش مقام معظم رهبری مبنی بر تلاش دشمنان برای دوقطبی سازی در کشور، افزود: بر همین اساس است که دشمنان نظام بحث اشرافی گری را در برابر انقلابی گری مطرح و با انواع تحلیل ها و شیوه های رسانه ای در پی القای این دو موضوع به مردم ایران هستند.

وی، اشرافی گری را به معنی دنبال کردن منافع دنیوی، گروهی و گاهی جناحی و سیاسی تعریف کرد که در برابر انقلابی گری به معنی اصالت ارزش های اسلامی و روحیه تولید قرار دارد.

سردار کریمیان با بیان اینکه دشمنان تلاش می کنند مردم را از انقلابی گری به دلیل نزدیکی با عدالت خواهی و عدالت طلبی دور سازند، یادآور شد: این هدف در راستای ایجاد فاصله با ارزش های انقلاب پیگیری می شود و معتقدیم عدالت خواهی و عدالت محوری اگر توسط فرد یا گروهی مورد خدشه قرار بگیرد، به هیچ عنوان قابل قبول نیست.

وی از اینکه عده ای انقلابی گری را حرکت برخلاف دانش محوری و علم پردازی تعریف می کنند، گفت: این در حالی است که اسلام بر علم و دانش نه به عنوان هدف بلکه به عنوان وسیله ای برای رسیدن به آرمان ها و اهداف عالی، تاکید دارد.


* حقوق های نجومی لکه ننگ است

این فرمانده سپاه در باره حقوق های نجومی نیز گفت: این موضوع لکه ننگی برای کشور بود که ربطی هم به دولت های امروز و دیروز و سال های قبل نداشت و باید دستگاه های نظارتی در این زمینه شفاف سازی کنند.

سردار کریمیان اظهار کرد: این بحث باعث شد مردم جریان شناسی و بصیرت خود را افزایش داده و خدمت گذار و خائن را از همدیگر تمیز دهند که البته مردم ولائی و با بصیر ایران اسلامی همواره در طول تاریخ نشان داده اند، راه درست و نادرست را به درستی و با دقت تشخیص می دهند.

وی ادامه داد: بر اساس اعلام مراجع مربوطه یکهزار نفر در کشور حقوق های نجومی دریافت کرده اند که به دلیل سوء استفاده از موقعیت ها باید جلوی این رویه ناصواب گرفته شود.


کریمیان با بیان اینکه سپاه در این زمینه هیچ ماموریتی ندارد، نقش این مجموعه در چنین مسایلی را اطلاع رسانی برای نهادها و ارگان های نظارتی و مسئول عنوان و اظهار کرد: ما هر چه اطلاعات داشته باشیم در اختیار دستگاه قضائی، بازری کل کشور و سایر نهادها و دستگاه های نظارتی قرار می دهیم، زیرا که مسئولیت مستقیم برای برخورد با این مسایل برای سپاه تعریف نشده است.

وی با تاکید بر اینکه پیگیری های سپاه در خصوص تخلفات ادارای و سازمان یافته خودسرانه نیست، یادآور شد: این پیگیری ها باید مجوزهای مراجع ذی صلاح و قانونی را داشته باشد و با رعایت تمامی اصول و مقررات به انجام برسد.

* سپاه عاشورا هشتمین بیمارستان صحرائی را در خداآفرین راه اندازی می کند

فرمانده سپاه عاشورا گفت: این بیمارستان با عنوان حضرت فاطمه زهرا(س) و به مناسبت بزرگداشت یاد و خاطره شهدای مدافع حرم از 25تا 29 مرداد ماه در روستای جانانلو با خدمات تخصصی و فوق تخصصی رایگان در خدمت اهالی منطقه خواهد بود.

سردار کریمیان افزود: در این بیمارستان صحرائی کلیه خدمات درمانگاهی و جراحی و تخصصی توسط بسیج جامعه پزشکی آذربایجان شرقی و با مشارکت جمعیت هلال احمر، دانشگاه علوم پزشکی، تامین اجتماعی، بیمه سلامت شوراهای اسلامی شهر و روستای شهرستان خداآفرین و بیمارستان شهید محلاتی تبریز ارایه خواهد شد.

وی، از هزینه 10 میلیارد ریالی سپاه عاشورا برای برپائی این بیمارستان خبر داد و افزود: تلاش برای گسترش و ارتقای اخلاق پزشکی، کمک به تحقق ارتش ده ها میلیونی، مقابله با حوادث غیرمترقبه، ارایه خدمات فوق تخصصی به اقشار آسیب پذیر، احیای فرهنگ اهدای عضو، احیای طب سنتی و اسلامی و بررسی مشکلات ناباروری را از اهداف اصلی برپائی بیمارستان صحرائی در شهرستان خداآفرین بیان کرد.
گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر