۱۹ مرداد ۱۳۹۵ - ۲۱:۰۰
کد خبر: ۲۳۱۱۰
عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی:
خالدی گفت: هیچ نگرانی در حوزه نفت وجود ندارد و با افراد باسابقه و متخصصان بسیارخوبی که در کشور وجود دارد تمام مسایل امنیتی و پدافند غیرعامل در تمام پروژه های حوزه نفت وگاز قبل از اجرا در نظر گرفته می شود و پیش از شروع ، مطالعات بسیار قوی و کارشناسی شده انجام و بعد اجرا می شود.
به گزارش پایداری ملی؛ محمد خالدی عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی گفت: علت حادثه انفجار و آتش سوزی ایستگاه لخته گیر خط ٤٢ اینچ انتقال گاز «آغار و دالان» در شهرستان گناوه از سوی کارشناسان و متخصصان در دست بررسی است.

حمد خالدی گفت: ایران از بالاترین درجه امنیت برخوردار است و مردم مطمئن باشند خرابکاری در این حادثه وجود نداشته و براساس شواهد و قرائن و دلایل کارشناسی که تاکنون ارایه شده، کارشناسان احتمال خرابکاری را تایید نمی کنند.

وی اظهارکرد: علت این حادثه بصورت دقیق و علمی دردست بررسی است و هرچند زمان بر است اما در سریع ترین زمان ممکن نتیجه گزارش ها که به صورت میدانی و در چندین نشست تهیه شده است، به اطلاع مردم خواهد رسید.

خالدی گفت: هیچ نگرانی در حوزه نفت وجود ندارد و با افراد باسابقه و متخصصان بسیارخوبی که در کشور وجود دارد تمام مسایل امنیتی و پدافند غیرعامل در تمام پروژه های حوزه نفت وگاز قبل از اجرا در نظر گرفته می شود و پیش از شروع ، مطالعات بسیار قوی و کارشناسی شده انجام و بعد اجرا می شود.

عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی گفت: تخصصی ترین حوزه در کشور حوزه نفت وگاز است که تمام مسائل امنیتی براساس فرامین و دستورکار و اسناد بالادستی در آن رعایت می شود و اگر اشکال جزیی وجود داشته باشد در دستور کار وزارت نفت قرار می گیرد و بموقع برطرف می شود.

وی اظهارکرد: به محض وقوع حادثه آتش سوزی ایستگاه لخته گیر گاز در گناوه باتوجه به اهمیت موضوع هم وزیر نفت و هم مجلس شورای اسلامی وارد گود شدند و نمایندگان ویژه خودرا به محل حادثه اعزام کردند.

خالدی گفت: در جلسه ای که روز گذشته در فرمانداری شهرستان گناوه نیز برگزارشد، تمام مسائل این حادثه مورد کنکاش و بررسی قرار گرفت و مطالبی نیز که از سوی نماینده مردم حوزه گناوه و فرمانداران شهرستان های گناوه و دیلم شنیده شد مربوط به حوزه نفتی بود که با نگاهی کارشناسی و دقیق در دستور کار وزارت نفت قرار خواهد گرفت و عملیاتی خواهدشد.

وی از تلاش و همکاری حضور نماینده مردم بوشهر، گناوه ودیلم درمجلس شورای اسلامی، فرماندار و دیگر مسئولان شهرستان گناوه در جریان آتش سوزی رخ داده تقدیر کرد.

به منظور بررسی علت آتش سوزی ایستگاه لخته گیر گاز در گناوه روز گذشته هیاتی از مدیران وزارت نفت و اعضای کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی به شهرستان گناوه عزیمت کردند.

خط ٤٢ اینچ انتقال گاز آغار و دالان که بخشی از گاز شرکت نفت مناطق مرکزی ایران را به مناطق نفتخیز جنوب انتقال می دهد، بامداد شنبه ١٦مردادماه در حین عملیات فشارگیری دچار انفجار و آتش سوزی شد.

دراین حادثه سه نفر زخمی شدند و یک نفر به دلیل شدت سوختگی در بیمارستان سوانح سوختگی چرومی گناوه جان خود را از دست داد.

شهرستان گناوه در 120 کیلومتری شمال مرکز استان بوشهر واقع شده و تأسیسات و شرکت های نفتی بسیاری در این منطقه وجود دارد.

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر