۲۷ اسفند ۱۳۹۱ - ۱۸:۲۵
کد خبر: ۲۲۸۹
قریب آبادی:
مديركل پدافند غيرعامل استانداري گلستان گفت: باید تمام پروژه ها و طرح های خود را بر اساس پدافند غیرعامل انجام دهیم و یکی از بحث ها در پدافند غیر عامل بحث سایبری است.
قاسم قریب آبادی بعد از ظهر شنبه در جمع مسئولان گرگان افزود: در سال گذشته شاهد بودیم که بانک های کشور به خاطر ورود هکرها با مشکل مواجه شدند و ممکن است این اتفاق دوباره تکرار شود، بنابراین ما باید آمادگی لازم را داشته و با این گونه اقدامات مقابله کنیم.
وی اظهار كرد: در شرايط عمومي امروز جهان كه نظام هاي سلطه جو در حال فشار وارد كردن به كشورهاي ضعيف تر هستند  و به ايران نيز به دليل وجود نظام اسلامي فشارهاي مضاعفي را وارد مي كنند موضوع پدافند غيرعامل از اهميت برخوردار است و ما بايد هوشيار باشيم.
 
قريب آبادي گفت: در همايشي با حضور انديشمندان بزرگ جهان در اورشليم درباره راهكارهاي مقابله با جمهوري اسلامي و مقابله با اسلام و اسلامگرايي بحث و گفتگو انجام شد كه در آن فرانسيس فوكوياما فيلسوف امريكايي جمهوري اسلامي را مانند پرنده اي با دو بال قوي تشبيه كرد كه به خاطر داشتن اين بال هاي قوي در اوج پرواز كرده و امكان ندارد بتوان آن را به پايين كشيد.
 
وي ادامه داد: اين دانشمند آمريكايي مي گويد يك بال اين پرنده بال سرخ حسيني و شهادت است و مردم ايران به تاسي از چنين پيشوايي و به اميد دستيابي به بهشت ابدي در جنگ ها به استقبال مرگ رفته و از آن نمي ترسند و با چنين مردمي در جنگ نمي توان پيروز شد.
 
قريب آبادي افزود: فوكوياما بال ديگر اين پرنده را بال سبز مهدويت و انتظار مي داند و مي گويد مردم ايران معتقدند منجي خواهد آمد كه تمامي مشكلات را حل خواهد كرد و به همين دليل اين ملت خموده و ساكت نخواهند شد و هميشه پويا و فعال بوده و در حال حركت هستند و تا زماني كه اين دو بال وجود دارد امكان پايين كشيدن اين پرنده وجود ندارد.
 
وي گفت: فوكوياما در بخش ديگري از سخنان خود مطرح مي كند كه اين پرنده يك زره آهني نيز دارد كه آن جايگاه ولايت فقيه در ايران است و اگر مي خواهيم اين پرنده را از اوج به پايين بكشيم بايد فرهنگ راحت طلبي را در ايران رواج دهيم.
 
وي اضافه كرد: اين تحريم ها كه امروز در ايران شاهد هستيم نيز به همين دليل است چراكه آمريكا تنها ايران را به خاطر پتانسيل هايي كه دارد دشمن شماره يك خود معرفي مي كند و كارها و اقدامات زيادي مانند تهاجم فرهنگي، اقدامات سايبري و تبليغات ماهواره اي زيادي را برعليه نظام ما انجام مي دهد. 
 
قريب آبادي اظهار كرد: همه اين اقدامات براي جلوگيري از گسترش فرهنگ جمهوري اسلامي و اسلام بوده و نگاه غرب به جمهوري اسلامي يك نگاه عزت مندانه و قدرت مندانه است چراكه كشورهاي ديگر خطري براي آمريكا ندارند و تنها ايران به عنوان خطري براي آنان هستند.
 
وی بیان کرد: مقام معظم رهبری در بیانات خود اشاره داشتند که دشمن شبانه روز بیدار بوده و در حال توطئه است ما نیز باید بیدار باشیم و تدابیر لازم را انجام دهیم و در پدافند غیر عامل ما باید مثل بدن انسان کشور را مصونیت سازی کنیم.
 
قریب آبادی گفت: اختفا، پوشش و اطلاع رسانی از دیگر بحث ها در پدافند غیرعامل هستند و در این میان اطلاع رسانی از اهمیت ویژه ای برخوردار است چراکه ما باید اقدامات پیشگیرانه و بازدارنده ای را انجام دهیم که میزان خسارت ها را به حداقل برسانیم و با اطلاع رسانی صحیح و به موقع این کار انجام می شود.
 
وی افزود: سازمان پدافند غیرعامل در سال 82 به فرمان مقام معظم رهبری شکل گرفت ولی مسئله مهم اینست که باید فرهنگ سازی انجام و مردم را آگاه کنیم و مدیران در پروژه ها و طرح های مختلف به ماده های قانونی که مربوط به این مبحث هستند توجه لازم را داشته و اقدامات مناسب را انجام دهند.
 
وی اضافه کرد: به عنوان مثال در بحث ساخت و ساز منازل مسکونی دستگاه های مرتبط مانند مسکن و شهرسازی و شهرداری باید به ماده 21 که مربوط به بحث پدافند غیرعامل است توجه کرده و آن را رعایت کنند.
 
مديركل پدافند غيرعامل استانداري گلستان خاطر نشان کرد: ما بیشترین وقت و توانمان را برای اطلاع رسانی به مردم صرف کرده ایم تا فرهنگ سازی لازم انجام شود و همه مدیران دستگاه ها اگر در جایی این احساس نیاز را دارند که باید در حوزه آن ها اطلاع رسانی بیشتری انجام شود ما امادگی لازم برای برگزاری کلاس های آموزشی را داریم.
گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر