۰۵ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۳:۱۸
کد خبر: ۲۲۸۳۳
نشست شورای پدافند غیرعامل صومعه با حضور مهندس مرادی مدیرکل پدافند غیرعامل استان گیلان برگزار شد

برگزاری نشست شورای پدافند غیرعامل رودبار با حضور مدیرکل پدافند غیرعامل استان گیلان


به گزارش پایداری ملی، دکتر اسمعیل پور فرماندار این شهرستان صبح روز دوشنبه 4 تیر ماه 95 در جلسه پدافند غیر عامل استان که با حضور مدیر کل پدافند غیرعامل گیلان و در فرمانداری صومعه سرا برگزار با اشاره به اقدامات انجام شده در حوزه محیط زیست در این شهرستان اظهار کرد: خوشبختانه با اقدامات و تلاشهای صورت گرفته اثری از گونه مهاجم گیاهی "سنبل آبی" در این شهرستان باقی نمانده است و شهرستان بدون دریافت هیچگونه اعتباری از استان در این زمینه بسیار موفق عمل کرده است.

وی به اقدامات قابل قبول صورت گرفته در شهرستان در حوزه های مختلف اشاره کرد و افزود: یکی از دلایلی که کار کشاورزی در حال فراموشی و روستاها در حال خالی شدن است اینست که روستایی دلیلی برای ماندن در روستا ندارد.

فرماندار صومعه سرا با اشاره به وجود فیلمهای هوایی و زمینی و برخورداری از اطلاعات کامل و جامع از شهرستان خاطرنشان کرد: در حال حاضر گازرسانی آخرین روستای شهرستان رو به پایان است.با اتمام این پروژه صومعه سرا به شهرستان سبز تبدیل می شود.

وی به وجود مشکلات در حوزه راه، آّب و برق در صومعه سرا اشاره کرد و گفت: یکی از بهترین اقدامات صورت گرفته در شهرستان طی دو سال اخیر در زمینه بهسازی انهار بوده است.

اسماعیل پور با بیان اینکه صومعه سرا در زمینه تسطیح اراضی دارای مقام نخست در استان است، یادآور شد: با اجرای تسطیح اراضی در 22 روستای صومعه سرا تنها یک نفر ناراضی بوده است که نشان از همت و عملکرد خوب مسئولین مربوطه است.

وی شهرستان صومعه سرا را علی رغم قرارگیری در چهار راه حوادث(تالاب، جاده ای و...) یکی از شهرستانهای امن به دلیل انسجام در حوزه امنیتی دانست و عنوان کرد: اینکه جنگ آینده جنگ انرژی است کاملا مورد قبول بنده است. اما در خصوص وجود مشکلاتی نظیر آلودگی رودخانه ها چه طرحی اندیشیده شده است تا از جانب شهرستان مورد پیگیری جدی قرار گیرد.

اسماعیل پور با بیان اینکه شهرستان صومعه سرا در تصادفات عابر پیاده و موتور سیکلت رتبه نخست را دارا است ، افزود در این راستا برای کاهش آمار تصادفات نسبت به انجام امور فرهنگی اقدام شده است به گونه ای که با حضور در مساجد و مدارس با اطلاع رسانی و اهدای کلاه ایمنی هر ساله شاهد کاهش این آمار می باشیم.

فرماندار صومعه سرا در پایان ضمن استقبال از طرح جامع شهرستان اظهار کرد: همواره از آمادگی کامل جهت همکاری در خصوص اجرای طرح جامع شهرستان در فضای مجازی برخورداریم و در این راستا از هیچ کمکی دریغ نخواهیم کرد.

امیر مرادی مدیر کل پدافند غیرعامل استانداری گیلان نیز در ادامه با بیان اینکه پایش اطلاعات مربوط به هر شهرستان در فضای مجازی نخستین موضوعی است که در پدافند غیرعامل گیلان در حال توجه و پرداختن به آن هستیم، اظهار کرد: در این مهم جمعیت هر شهرستان الگو و مبنا است.

وی به تعریف پدافند غیرعامل پرداخت و افزود: پدافند غیرعامل به مجموعه اقدامات پیشگیرانه‌ای گفته می‌شود که در زمان صلح بتوان بیشترین بازدارندگی و بیشترین خدمات به مردم را در آن پیش‌بینی کرد.

مرادی با بیان اینکه بنا است بر اساس الگوی جمعیتی خدمات در این طرح ارائه شود، خاطرنشان کرد: پدافند غیر عامل گیلان مبتکر طرح جامع شهرستان‌ها در فضای مجازی برای نخستین بار در کشور است. گیلان با اخذ مجوز از کشور مجری و پایلوت این طرح شناخته شده است.

وی با اشاره به عدم امکان دسترسی به فضای مجازی و تحت کنترل قرار داشتن آن گفت: این فضا تنها در دسترس فرماندار شهرستان‌ها، استاندار، مدیر کل پدافند غیرعامل استانداری گیلان، دستگاه‌های اطلاعاتی خاص و دستگا‌ه‌های اجرایی از طریق اتصال به برنامه" اس دی آی" است. در این فضای مجازی بر اساس الگوی جمعیتی عمل می شود و وضعیت شهرستان‌ مورد بررسی قرار می گیرد.

مرادی با تاکید بر اینکه در این طرح همه احتمالات و زمینه های خدماترسان شهرستان مورد بررسی قرار می گیرد، تصریح کرد: در این طرح به عنوان مثال مکان استقرار ایستگاه آتش نشانی، وضعیت برق، گاز، آب مورد بررسی قرار می گیرد و حتی منبع پیش بینی شده ای که در صورت قطع آب بنا است مورد استفاده قرار گیرد شناسایی می شود.

وی با بیان اینکه با اجرای این طرح هماهنگی خاصی بین دستگاهها ایجاد می شود، افزود: با اجرای این طرح اطلاعات کامل و جامعی از وضعیت شهرستان حاصل می شود.

مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری گیلان بر تشکیل ماهانه جلسه شورای پدافند و بررسی مسائل و مشکلات دستگاهها تاکید کرد و افزود: تهدید زیتون رودبار از طریق مگس زیتون و ضربه وارد شدن به اقتصاد این منطقه یکی از مباحث پدافند غیرعامل استان است. این مسئله در حال حاضر در حال مدیریت است به گونه ای که با مطرح شدن آن در قرارگاه زیستی سپاه برنامه مدون چهارساله ای برای آن تدوین شده است.

وی با بیان اینکه استاندار گیلان 150 میلیون تومان اعتبار برای مبارزه با مگس زیتون اختصاص داده است، یادآور شد: مبارزه با سنبل آبی که در 12 هکتار از تالاب گسترش یافته است یکی دیگر از برنامه های پدافند غیرعامل استان است. سنبل آبی در سال 90 وارد استان گیلان شد. این گونه، سمی ترین علف هرز دنیا است.

مردای به ورود و تلاش استاندار، دولت برای مبارزه با این گونه و مشکلات زیستی اشاره و ابراز کرد: با تلاش فرماندار صومعه‌سرا حوزه صومعه‌سرا از این گونه سمی پاکسازی شده است.

وی با بیان اینکه هدف از حرکت اجرای جمع آوری سنبل آبی در تالاب عینک تلنگری برای ممانعت از خرید و فروش این گونه گیاهی است، متذکر شد: سنبل آبی بلای خانمان سوز زیست محیطی است و باید برای از بین این گونه همه درگیر نابودی آن شوند.

مرادی با بیان اینکه استاندار150میلیون تومان برای تخصیص اعتبار در این خصوص به سازمان مدیریت ابلاغ کرده است، ادامه داد: باید در اجرای طرح ها و برنامه ها مشارکت و همکاری کلیه دستگاهها وجود داشته باشد تا موفقیت حاصل شود.

وی نقش دانشگاه‌ها را در اجرای این طرح ابتکاری در گیلان مهم خواند و گفت: یکی از مصوبات قابل رضایت در جلسه شورای پدافند دستور استاندار گیلان در جلوگیری از ورود فاضلاب‌ها به داخل رودخانه ها بوده است.

مدیر کل پدافند غیرعامل استانداری گیلان در پایان با بیان اینکه این طرح جامع برای تمام گارگروه‌ها اعم از بهداشت و درمان، دیده شده است، افزود: باید علت مهاجرتها از روستاها، کنار گذاشتن کار کشاورزی و... بررسی شود، باید مانع از بروز این رویدادها شد.

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر