۰۲ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۹:۱۹
کد خبر: ۲۲۷۵۶
رضوان برمه زیار کارمند شرکت آبفار استان لرستان و کارشناس ارشد برق قدرت - انرژی از دانشگاه صنعتی امیرکبیر نرم افزار سیستم تله متری و اسکادا به صورت کاملا بومی و در جهت پیشبرد اهداف پدافند غیر عامل و توسعه پایدار را انجام داده و کتاب قرائت آنلاین کنتورهای حجمی تحت وب و هشت مقاله isi در کنفرانس ها و مجلات و ژورنالهای معتبرداخلی و بین المللی ارائه کرده است.
به دنبال حضور موثر زنان در عرصه های مختلف و پس از شکل گیری شورای فرهنگی اجتماعی زنان در سال 1366کمسیون های امور بانوان در سال 1369زیر نظر وزارت کشور و دفتر امور زنان ریاست جمهوری تشکیل شد و طرح ایده های گسترده تر مبتنی بر ضرورت های اعتقادی ، اجتماعی و نقش محوری زن در تحکیم مناسبات خانوادگی پیش بینی شد.
در اولین قدم حوزه عمل مرکز مشارکت بانوان به مرکز امور بانوان وخانواده ارتقاء یافت که این ایده تحول اساسی در حوزه امور زنان محسوب می شود زیرا علاوه بر توجه به حفظ کرامت انسانی زن در اسلام و تاکید بر حضور مثبت آنها در عرصه های مختلف اجتماعی، مدیریتی، سیاسی، فرهنگی، اقتصادی بر جایگاه محوری آن به عنوان کانون مهر و عاطفه و پرورش دهنده انسان متعالی و عامل اصلی در بقای سلامت و اخلاق در جامعه اشاره شده است.
در استان لرستان بانوان موفق بسیاری وجود داشته که در کنار کارهای ذاتی خود فعالیت های علمی فرهنگی و اجتماعی بسیاری انجام داده اند که نمونه هایی از آنها در این گزارش آمده است.

*** بانوی لرستانی صاحب ایده احداث بزرگترین رصد خانه خاورمیانه
ساناز نسایی متولد 364 کارشناس ارشد ژئوفیزیک صاحب ایده ساخت مدرن ترین و بزرگترین رصد خانه کشور و خاورمیانه است.
وی هم اکنون نایب رئیس هیات مدیره رصدخانه کاسین لرستان است و در زمینه اجرایی کردن ایده خود اظهار کرد: رصد خانه کاسین فعالیت اجرایی خود را از سال 1387 با اجرای کلاس های آموزشی در استان لرستان آغاز کرده و هم اکنون در مجتمع تحقیقاتی بام خرم آباد احداث شده است.
نسایی افزود: این طرح با توجه به قابلیت های موجود خود یکی از مدرنترین رصدخانه های خاورمیانه و هم اکنون نیز از فعال ترین مجموعه های کشور است.
وی بیان کرد : این طرح با اعتبار 90 میلیارد ریالی زمینه اشتغال 18 نفر را به صورت مستقیم و 25 نفر را به طور غیرمستقیم فراهم کرده است.
نسایی ادامه داد: این طرح تحقیقاتی از ابتدای روند اجرایی خود 15 هزار حرفه آموز در این زمینه را آموزش داده است.
وی اضافه کرد: این مجتمع با توجه به المان های موجود در کشور نمونه است.

** فرشته بیرانوند اولین زن لرستانی راننده تریلی
فرشته بیرانوند 37 ساله زن راننده تریلی که رانندگی با ماشین سنگین را از انحصار مردان درآورده و خطرات شغل رانندگی را به جان خریده و در جاده های کشور به حمل بار مشغول است.
بیرانوند در کودکی علاقه فراوانی به رانندگی داشته وبا توجه به مخالفت های خانواده در هنگام تحصیل در دبیرستان مربی آموزشگاه رانندگی در خرم آباد نیز بوده و در نهایت برای راننده ماشین سنگین شدن در سال 80 موفق به گرفتن گواهینامه پایه یک شده است.
فرشته بیرانوند از خانواده شهدای استان و در یک خانواده پرجمعیت 20نفره بزرگ شده و در حال حاضر هشت خواهر ونه برادر دارد و در رشته علوم و حدیث قرآنی مشغول به تحصیل است.
وی همچنین در کنار این فعالیت ها به مداحی اهل بیت نیز می پردازد.
بیرانوند تاکنون بارها به خاطر توانایی هایش در این زمینه مورد تقدیر قرار گرفته و در سال 86 به عنوان راننده نمونه سال انتخاب شد و همچنین به عنوان همیار پلیس راه زن کشور مورد تقدیر قرار گرفته است.
بیرانوند می گوید: بیشتر کارهای ماشین را خودم انجام می دهم و در طول مدت 10 سال رانندگی در جاده های کشور تصادف نکرده ام.
وی اضافه کرد:امنیت در جاده های کشور خوب و رانندگی در آنها خیلی راحت است تا حالا در تردد در جاده های ایران هیچ مشکلی برایم رخ نداده است.
بیرانوند اظهار کرد: از مسئولان می خواهم مجوز ترانزیت کالا به خارج از کشور را برایم صادر کنند تا توانمندی زنان ایرانی را به جهانیان نشان بدهم.

** معلم تولید کننده صنایع دستی و لباس محلی
فرخنده بهرامی متولد 1331 مربی هنر آموزشگاه های لرستان که با توجه به علاقه خود به صنایع دستی وآداب وسنن استان در کنار تدریس در آموزشگاه کار تولید لباس های محلی وصنایع دستی را به صورت حرفه ای آغاز کرده است.
بهرامی می گوید کار هنری را در سال 1345 با بازی بر روی صحنه تئاتر وپس از آن در سال 1368 با بازی در فیلم خون بس به عنوان نقش مادر آغاز کرده است.
وی با بیان اینکه در سال 1365 در کلاس های هنری ، طراحی لباس و تولید صنایع دستی را آموزش می داده است اضافه کرد: سال 1384با همکاری یک مربی هنر اقدام به راه اندازی یک تعاونی در زمینه تولید صنایع دستی به صورت حرفه ای کردیم.
به گفته وی با ایجاد فروشگاهی در قلعه فلک الافلاک خرم آباد اقدام به فروش تولیدات این تعاونی نموده ایم که استقبال مردم به خصوص جوان ها برای خرید و استفاده از لباس های محلی تولید شده تاکنون رضایت بخش بوده است.
بهرامی یاداور شد: این شرکت تعاونی تولید کننده لباس ها وصنایع دستی در نمایشگاه عفاف وحجاب در سال 1384 رتبه برتر کشوری را کسب کرد.
به گفته وی لباس محلی لرستان متشکل از هشت تیکه است که هزینه دوخت آن به مراتب کمتر از دیگر لباس های استفاده شده در مراسم وجشن ها است.
وی اظهار کرد: همچنین چاپ کتابی با مضمون آداب، سنن وپوشش های بانوان لرستانی را در دست اقدام دارم.

** بانوی فعال صنعت آب و برق
رضوان برمه زیار کارمند شرکت آبفار استان لرستان و کارشناس ارشد برق قدرت - انرژی را از دانشگاه صنعتی امیرکبیر گرفته است.
وی در مورد اختراعاتش بیان کرد: سیستم جمع آوری و ارسال داده های ایستگاه های پمپاژ آب بر پایه استفاده از زیرساخت شبکه های مخابراتی، سیستم هشدار در برابر سرقت ترانس وکابلهای برق بر اساس دیفرانسیل ولتاژ در ابتدا و انتها ، سیستم حفاظت از ایستگاه های پمپاژ آب با امکان ضبط و ارسال تصاویر بر پایه تکنولوژی ir و ضبط تصاویر بر پایه motions و سیستم قرائت از راه دور کنتورهای حجمی مکانیکی تحت وب برپایه انرژی های نو را اختراع کرده وآنها را به ترتیب در سال های 1389و90 و92 و94 به ثبت رسانده است
برمه زیار همچنین اظهار کرد: نرم افزار سیستم تله متری و اسکادا به صورت کاملا بومی و در جهت پیشبرد اهداف پدافند غیر عامل و توسعه پایدار را انجام داده و کتاب قرائت آنلاین کنتورهای حجمی تحت وب و هشت مقاله isi در کنفرانس ها و مجلات و ژورنالهای معتبرداخلی و بین المللی ارائه کرده است.
وی ادامه داد: در سال 91 به عنوان برگزیده نخستین جشنواره و نمایشگاه توانمندی های بهره برداری و صنعت آب و فاضلاب ، در سال 89 برگزیده جشنواره بزرگ اختراعات و ابتکارات و نوآوریها با حضور صنعت آب و فاضلاب و در سال 90 به عنوان برگزیده نمایشگاه پژوهش و فناوری صنعت آب و فاضلاب کشور معرفی شده و همچنین رتبه برتر همایش سراسری بانوان فرهیخته صنعت آب و برق سال 94 را کسب کرده است.
برمه زیار از کسب دو مدال طلای جهانی در جشنواره بین المللی مخترعان و نوآوران که در کشور کره جنوبی برگزارشده و کسب چندین سرتیفیکیت معتبر از جشنواره ها و کارگاه های آموزشی بین المللی خبر داد.
وی افزود: سیستم های اختراعی نسبت به کنترل فیزیکی ایستگاه های پمپاژ اقدام نموده و در جهت پیشبرد اهداف شرکتهای آب و فاضلاب طراحی شده اند و به صورت پکیج سادآپ (سیستم ارسال و دریافت اطلاعات حفاظتی و داده های تولیدی ایستگاه پمپاژ و مخازن آب بر پایه مدیریت پدافند غیر عامل) در قسمت سخت افزاری سیستم های تله متری و اسکادا به بهره برداری و تولید انبوه رسیده اند.
منبع :ایرنا
گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر