۲۱ تير ۱۳۹۵ - ۲۲:۲۶
کد خبر: ۲۲۴۵۴
جوییش پرس؛
نشریه صهیونیستی "جوییش پرس" (Jewish Press) با انتشار گزارشی تحت عنوان "ایران توافق هسته ای را نقض کرد؛ حالا چه؟" ضمن استناد به اظهارات اخیر "انگلا مرکل" صدر اعظم آلمان مبنی بر تلاش ایران برای خرید تجهزات مرتبط با سلاح های هسته ای، از نقض توافق توسط ایران و لزوم برخورد قاطع در این رابطه، سخن به میان آورده است.
آنگلا مرکل صدراعظم آلمان پنجشنبه در بیانیه ای در پارلمان این کشور گفت ایران مقررات ممنوعیت توسعه موشکی شورای امنیت سازمان ملل را نقض کرده است و افزود سیستم ضد موشکی مستقردر رومانی و طرح استقرار این سیستم در لهستان، صرفا دفاعی و در واکنش به برنامه موشکی ایران صورت گرفته و نشانگر آن است که متحدان ناتو تا چه حد بلند پروازیهای غیر قانونی ایران را جدی می انگارند. بان کی مون نیز در گزارش اخیر خود مدعی شده بود که آزمایش‌های موشکی ایران با روح توافق هسته‌ای با شش قدرت جهانی سازگار نیست، اما این برعهده شورای امنیت سازمان ملل متحد است که در این خصوص تصمیم گیری کند.

در صورتی که اظهارات بان کی مون و مرکل را قطعاتی از پازل توطئه ای جدید علیه ایران بدانیم، هجمه رسانه ای به ایران به بهانه نقض توافق با انتشار گزارشاتی مانند گزارش جوییس پرس نیز می تواند کامل کننده این پازل باشد.
 
روز گذشته علی اکبر صالحی، رئیس سازمان انرژی اتمی کشورمان، ادعاهای اخیر مرکل و بان‌کی‌مون را بیانگر توطئه‌ای جدید علیه ایران دانسته و عنوان کرد: «احساس می‌کنم در حال زمینه چینی و پخت و پز علیه ما هستند و باید گوش به زنگ باشیم. به طور منطقی وقتی یک کانال خرید در برجام تعبیه کرده ایم دیگر ضرورتی ندارد که سازمان انرژی اتمی بخواهد دستگاهی را به طور غیرمستقیم از بازار سیاه خریداری کند که هم هزینه بیشتری دارد و هم خطر آلودگی احتمالی خواهد داشت. به نظر بنده توطئه ای در حال ایجاد است وگرنه دلیلی ندارد که آقای بان کی مون و خانم مرکل داد و بیداد و فریاد راه بیندازند. باید به آقای بان کی مون بابت سخنان دو پهلویش و به خانم مرکل اعتراض جدی شود.»
 
جوییش پرس در ابتدای گزارش خود با طرح اتهامات دروغین علیه ایران می نویسد: «در ماه های پس از اجرایی شدن توافق هسته ای دولت اوباما دریافت که رفتار رژیم ایران تغییری نیافته و ایرانی ها به اعمال خود به عنوان بزرگترین حامی دولتی تروریسم ادامه می دهند، آزمایش های موشکی غیر قانونی انجام می دهند، کشورهای همسایه خود را تهدید می کنند و به دنبال مسلط شدن بر منطقه اند و در عین حال مقامات ایرانی نفرت خود را از غرب، آمریکا و اسرائیل  اعلام می کنند.

در واقع رئیس جمهور اوباما در ماه آوریل اذعان کرد که ایرانی ها روح توافق را تضعیف می کنند اما تاکید نمود که آن ها به متن توافق پایبند بوده اند. اما اکنون ثابت شده است که اعتماد او به تابعیت طرف مقابل [ایران] از مفاد توافق هسته ای، بی مورد بوده است.
 
آنگلا مرکل، صدر اعظم آلمان، با صدور بیانیه ای فاش ساخت که ایرانی ها، متن توافق هسته ای را نیز زیر پا گذاشته و مفاد آن را نقض کرده اند. ایرانی ها طی تلاش هایی گسترده به دنبال تهیه تکنولوژی سطح بالای هسته ای بدون مجوز شورای امنیت سازمان ملل بوده اند.»
 
در  ادامه این گزارش آمده است: «این بدان معناست که با وجود تمام گفتگوهای شادمانه مقامات دولتی آمریکا و متحدان غربی اش در رابطه با پایبندی ایران به توافق هسته ای، اعتماد آن ها بی پایه و اساس بوده است و ایران هرگز تلاش خود را برای دستیابی به جاه طلبی های هسته ای اش متوقف نکرده است. پرزیدنت اوباما با این تفکر که ایران قصد دارد با جهان صادق باشد، امتیازات زیادی به این کشور اعطا کرده و به تهران اجازه داد زیرساخت های هسته ای و برنامه های تحقیقاتی خود را حفظ نماید. اما همانطور که اکنون آلمان روشن ساخته است، منتقدانی که اعتماد رئیس جمهور به ایران را نابجا می دانستند، درست حدس زده بودند.
 
در حال حاضر به عنوان اولین قدم برای مقابله با اقدامات ایران، باید معامله شرکت بوئینگ با این کشور سریعا لغو گردد. به علاوه کنگره باید به روشنی عنوان نماید که به دولت اجازه نخواهد داد تحریم های بیشتری را از ایران لغو نماید یا به شرکت های خارجی اجازه تجارت با ایران بوسیله دلار آمریکا را بدهد. پس از آن و با روی کار آمدن دولت جدید آمریکا در ماه ژانویه نیز سیاست های آمریکا در قبال ایران باید به طور کلی تغییر نماید. جانشین پرزیدنت اوباما هر کسی که باشد باید اهرم های فشار غرب به این رژیم سرکش و غیر قابل اعتماد را که خطری واضح و حاضر برای صلح جهانی است، دوباره به قدرت پیشین خود بازگرداند.»
 
گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر