۲۰ تير ۱۳۹۵ - ۱۷:۵۰
کد خبر: ۲۲۴۵۱
مدیرکل دفتر پدافند غیر عامل منابع آب ایران:
مدیرکل دفتر پدافند غیر عامل منابع آب ایران گفت: بازماندگان غرق شدگان در کانال های آب رودخانه ها و مخازن پشت سدها حق دریافت غرامت ندرند.
سیف الله آقابیگی افزود : رودخانه ها و بستر رودخانه ها ، دریاچه پشت سدها و شبکه های آبیاری جزء مالکیت وزارت نیروست و از نظر حقوقی ، بازماندگان کسانی که در این نقاط غرق شوند ، نمی توانند غرامت دریافت کنند.

وی افزود : پارسال 401 نفر به علت توجه نکردن به علائم هشدار «شناکردن ممنوع» غرق شدند و خوزستان بیشترین تلفات رادر این زمینه داشت و بعد از آن استان های شمالی در رتبه دوم قرار دارند.

مدیرکل دفتر پدافند غیر عامل منابع آب ایران گفت: پارسال بیشترین تلفات غرق شدگان یعنی 224 نفر در رودخانه ها ، 88 نفر در کانال های آب، 71 نفر در دریاچه پشت سدها و 18 نفر در تالاب ها و دریاچه های طبیعی غرق شدند.

وی اضافه کرد : امار غرق شدگان از ابتدای امسال تا 23 خرداد حدود 42 نفر اعلام شده است.

‌آقابیگی تصریح کرد : بر اساس آمار پزشکی قانونی بعد از غرق شدگان در کانال های آب رودخانه ها دریاچه پشت سدها ، تالاب ها و دریاچه های طبیعی، غرق شدگان در دریا در رتبه دوم قرار دارند.

وی گفت : وزارت نیرو تلاش می کند در حریم رودخانه کانال ها و مخزن سدها و تالاب ها تابلو هشدار نصب کند اما مردم نیز باید به این علائم هشدار توجه کنند و نکات ایمنی را رعایت کنند.

مدیرکل دفتر پدافند غیرعامل منابع آب ایران با اشاره به اینکه معمولا وزارت نیرو در حاشیه مخزن سدها با فنس یا دیوار بتنی از این منابع محافظت می کند افزود: چون طول دریاچه سد ها به ویژه سدهای بزرگ ممکن است به چند کیلومتر برسد امکان فنس‌کشی در همه طول دریاچه سد امکان پذیر نیست به همین دلیل با نصب علائم هشدار مردم را از شنا کردن در این مکان ها منع می کنیم.

پارسال نیز که مردم از فروردین تا پایان آذر ماه یعنی فصل گرما از آب جاری و مخزن پشت آب سد ها برای شنا استفاده کردند متاسفانه 812 نفر غرق شدند.
گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر