۲۰ تير ۱۳۹۵ - ۱۸:۴۱
کد خبر: ۲۲۴۴۲
استاندار آذربایجان شرقی:
استاندار آذربایجان شرقی با اشاره به اهمیت فضای سایبری گفت: باید برای امن سازی این فضا بودجه ویژه ای در نظر گرفت و هیچ مدیری حق ندارد به بهانه کمبود اعتبار از امنن سازی فضای سایبری دستگاه اجرایی خود غافل شود.

استاندار آذربایجان شرقی در جلسه کارکنان پدافند غیرعامل با رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان گفت: همیشه بایستی در برابر خطرات و تهدیدات احتمالی آمادگی لازم را داشته باشیم و در تمامی حوزه ها اطلاعات و امکانات خود را بروز رسانی کنیم. جبارزاداه از آقای دکتر بهبودی- رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان- خواست تا برای مباحث پدافند غیرعامل علی الخصوص امنیت شبکه ها و وب سایت های دستگاههای حساس و حیاتی استان بودجه و اعتبار لازم در نظر گرفته شود.

باید برای امنیت فضاهای سایبری بودجه و اعتبارات لازم در نظر گرفته شود

جبارزاده با اشاره به گزارش مسئول پدافند سایبری استان گفت: باتوجه به اتفاقات اخیر فضای سایبر کشورو هک شدن برخی از سایت ها، باید توجه ویژه ای به فضای سایبری کرد.

وی افزود: وظیفه تمامی دستگاهها این است که نسبت به کاهش آسیب ها تلاش کنند و لذا تمامی تصمیمات گرفته شده توسط کمسیون های مختلف بایستی به دقت نظارت شود. جبارزاده همچنین در زمینه امن سازی وب سایت های حساس و حیاتی استان افزود: پتانسیل های خوبی در دانشگاه تبریز در این زمینه وجود دارد و هیچ مدیری به بهانه کمبود اعتبار و بودجه حق ندارد این موضوع را به تاخیر بیاندازد. بنابر این تمام مدیران استانی باید بر اساس قوانین و مقررات و پروتکل ها نسبت به عقد قرارداد جهت امن سازی وب سایت ها و شبکه ها اقدام کنند.

باید برای امنیت فضاهای سایبری بودجه و اعتبارات لازم در نظر گرفته شود

استاندار آذربایجان شرقی گفت: قرارگاه سایبری استان با مسئولیت اداره کل اطلاعات و پدافند غیرعامل استان باید بر این امور نظارت کامل و دقیق داشته باشند. وی با اشاره به تهدیدات اجتماعی فضای مجازی گفت: فقط با فیلتر کردن نمی توان از بروز آسیب های اجتماعی در فضای مجازی جلوگیری کرد و باید برای ایمن سازی قشر جوان در مقابل آسیب های اجتماعی کار علمی و عملیاتی انجام شود، بنابراین بهتر است در این زمینه کمیته تخصصی آسیب های اجتماعی در شبکه مجازی ایجاد شود.

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر