۱۴ تير ۱۳۹۵ - ۱۵:۰۲
کد خبر: ۲۲۳۵۶
با حضور رئیس سازمان پدافند غیرعامل بررسی می شود؛
عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی از برگزاری جلسه فوق العاده این کمیسیون برای بررسی حملات بیوتروریسمی با حضور رییس سازمان پدافند غیر عامل در مجلس خبر داد.
"محمد جواد جمالی" عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی از بررسی موضوع بیوتروریسم در مجلس خبر داد و گفت: غلامرضا جلالی رییس سازمان پدافند غیر عامل برای بررسی وضعیت بیوتروریسم و احمدرضا پوردستان فرمانده نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی، برای بررسی موضوع سقوط اتوبوس سربازان در جلسه فوق العاده کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس حضور می یابند.
عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس، در پاسخ به خبرنگار پارلمانی خبرگزاری اقتصاد ایران، تصریح کرد: تا کنون چهره های سرشناسی در عرصه  های مختلف کشور دچار حملات بیوتروریسمی شده اند که به اشتباه فکر می کردند سرطان است و یا از آلودگی هوا بیمار شده اند.
جمالی با بیان اینکه  دشمنان از راه حملات بیوتروریسمی اقدام به ترور شخصیت ها می کنند، یادآور شد: کشورهای آمریکای جنوبی از این گونه حملات بیشترین خسارت را دیده اند که می توان به فوت هوگوچاوز و یا برخی دیگر از سران این کشورها آمریکایی اشاره کرد که در معرض  حملات بیوتروریسمی قرار گرفته اند و دوره بیماری خود را سپری می کنند.
نماینده مردم فسا، اظهار داشت: همانگونه که در زمان جنگ تحمیلی از مضرات و چگونگی مبارزه با حملات شیمیایی اطلاع زیادی نداشتیم ولی با مطالعه و بررسی به دانش  دست یافتیم باید امروز هم راه های مقابله با اینگونه حملات را بررسی کنیم.
وی عنوان کرد: به دلیل تخصصی که در حوزه پزشکی ، اجتماعی دارم بارها این مطلب را به مسئولین تذکر داده ام و ابعاد آن را تشریح کردم. خوشبختانه امروزه مجلس این موضوع را به صورت یک طرح جدی پیگیری می کند.
به گزارش اکونیوز؛ بیوتروریسم، تروریسمی شامل انتشار عمدی عوامل بیولوژیک است. این عوامل٬ باکتری‌ها٬ ویروس‌ها یا سموم‌اند که ممکن است به شکل طبیعی‌شان یا به فرم دستکاری شده انسان باشند. تروریست ها از آن برای ترور افراد استفاده  می کنند.
گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر