۱۳ تير ۱۳۹۵ - ۲۲:۲۹
کد خبر: ۲۲۳۳۸
جلسه شوراي پدافند غير عامل و قرارگاه پدافند زيستي مازندران:
معاون استاندار و جانشين رييس شوراي پدافند غير عامل استان مازندران، در جلسه شوراي پدافند غير عامل و قرارگاه پدافند زيستي استان گفت: مقابله با تهديدات زيستي بايد به صورت علمي با افزايش آگاهي مردم از طريق برگزاري آموزش هاي لازم صورت گيرد .
 عليرضا يونسي رستمي، معاون سياسي امنيتي و اجتماعي استاندار مازندران در جلسه شوراي پدافند غير عامل و قرارگاه پدافند زيستي استان با اشاره به اين كه امروزه تهديدات زيستي، مخاطرات جبران ناپذيري را بهمراه دارد، بيان داشت: مقابله با تهديدات زيستي بايد به صورت علمي با افزايش آگاهي مردم از طريق برگزاري آموزش هاي لازم صورت گيرد.

جانشين رييس شوراي پدافند غير عامل استان، تهديدات زيستي در بعد انساني را از جمله ي اين تهديدات برشمرد و با اشاره به اين كه براي مقابله با آن در اشكال مختلف بايد برنامه ريزي اصولي صورت گيرد، افزود: تهديدات زيستي در حوزه هاي مختلف بايد به صورت همه جانبه ارزيابي، شناخته و شناسانده شود و مهم ترين راهبرد آن آموزش است.

وي، به تهديدات مطرح در حوزه شش گانه زيستي اشاره كرد و ياد آور شد: بسته هاي آموزشي در بخش هاي مختلف مقابله با تهديدات زيستي براي مردم تهيه و برنامه ريزي اجرايي آن براي طبقات مختلف جامعه صورت گيرد.

معاون استاندار، هدف پدافند غير عامل را مصون سازي از آسيب ها و تهديدات دانست و خاطر نشان ساخت: بايد با استفاده از ظرفيت نيروي انتظامي و دستگاه هاي مسوول و طراحي ساز و كاري كارآمد، مانع وقوع خسارت مخاطرات زيستي به اشكال مختلف به استان شد.

يونسي با تاكيد بر اين كه بايد براي مقابله با تهديدات زيستي طبيعي، دستكاري شده و مصنوعي آمادگي كامل داشته باشيم، تصريح كرد: در حوزه مقابله با تهديدات زيستي در حوزه منابع طبيعي و دام بايد اولويت بندي منطقه اي و جغرافيايي قائل شد و برنامه ها را بر اساس ويژگي هاي مناطق تدوين نمود.  

در آغاز اين جلسه يدالله نبوي، مدير كل پدافند غير عامل استانداري و دبير اين شورا، گزارشي از اقدامات و فعاليت هاي صورت گرفته در قرارگاه زيستي استان را ارايه نمود و مديران كل دامپزشكي و منابع طبيعي استان نيز به بيان گزارش خود در اين راستا پرداختند.

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر