۰۹ تير ۱۳۹۵ - ۱۲:۲۳
کد خبر: ۲۲۲۹۵
استاندار اصفهان خبر داد
استاندار اصفهان گفت: رزمایش پرتوی رافع در آینده نزدیک در شهرستان نطنز برگزار خواهد شد.
به گزارش پایداری ملی، رسول زرگرپور در جلسه  شورای پدافند غیر عامل استان، ضمن گرامیداشت هفته قوه قضائیه و روز جهانی مبارزه با مواد مخدر، اظهارکرد: اصفهان جزء سه استان کشور است که تاسیسات هسته ای در آن مستقر شده بنابراین باید از لحاظ مسائل هسته ای و پیشگیری از وقوع حوادث آمادگی کامل را داشته باشد.

وی با بیان اینکه برگزاری رزمایش، به منظور اطمینان از ارزیابی مهارت های دستگاه ها و سازمان های اجرایی در بروز حوادث صورت می گیرد، گفت: در خصوص مسائل هسته ای باید هماهنگی بیشتری از سوی نهادها انجام شود و استان اصفهان با توجه به برگزاری رزمایش گذشته، تجربیات خوبی در این زمینه دارد.

برگزاری رزمایش پرتوی رافع در آینده ای نزدیک

استانداراصفهان اطلاع رسانی به مردم را در این خصوص مهم خواند و گفت: باید به گونه ای برنامه ریزی شود که مردم کاملا آگاه شوند و اطلاعات به صورت شفاف توضیح داده شود.

رئیس شورای پدافند غیر عامل استان با اشاره به اینکه در رزمایش پرتوی ۴ شهرستان درگیر خواهند بود، افزود: برای اولین بار قرارگاه تاکتیکی ویژه برگزاری رزمایش مرکز شهید احمدی روشن ایجاد شده است و فرماندار کاشان به سمت فرماندهی این قرارگاه منصوب شده است.

وی با اشاره به گزارش کارگروه فناوری اطلاعات و ارتباطات پدافند غیرعامل استان پیرامون قرارگاه پدافند سایبری، گفت: بهره برداری از دیتا سنترهای استان باید هرچه سریعتر با رفع مشکلات آن صورت گیرد.

زرگرپور در همین ارتباط بر لزوم رعایت تمهیدات ایمنی و امنیتی در حوزه سایبری به ویژه در خصوص زیرساختهای سایبری تاکید نمود.

مدیرارشد استان برگزاری دوره های آموزشی سایبری را بسیار مهم خواند و گفت: این آموزش ها در پیشگیری از وقوع حملات سایبری بسیار تاثیرگذار خواهد بود.
گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر