۰۶ تير ۱۳۹۵ - ۱۸:۱۰
کد خبر: ۲۲۲۱۱
معاون‌ سازمان مدیریت بحران کشور:
‌معاون امور آمادگی و مقابله سازمان مدیریت بحران کشور گفت: اقدام مناسب جهت مقابله با شرایط بحرانی نیاز به توانمندی مدیران مرتبط دارد.

سومین جلسه شورای هماهنگی مدیریت بحران استان مرکزی به ریاست استاندار مرکزی با حضور معاون امور آمادگی و مقابله سازمان مدیریت بحران و مشاور سازمان مدیریت بحران کشور در محل استانداری مرکزی جهت ایجاد آمادگی ستاد مدیریت بحران استان مرکزی جهت شرکت در کارگاه آموزشی پنج استان کشور برگزار شد.

مرتضی اکبرپور معاون امور آمادگی و مقابله سازمان مدیریت بحران کشور در این جلسه گفت: از 43 مورد بلایی که در دنیا اتفاق می‌افتد 34 مورد در کشور تجربه شده و این شرایط می‌طلبد که آمادگی لازم جهت اقدام به موقع و مطلوب را در شرایط بحرانی داشته باشیم.

وی بیان کرد: اقدام مناسب جهت مقابله با شرایط بحرانی نیاز به توانمندی مدیران مرتبط دارد و بر این اساس کارگاه‌های آموزشی برای مدیران در نظر گرفته شد که این کارگاه‌ها به صورت مشترک برای استان‌های متناظر برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: چهارمین دوره این کارگاه‌ها برای پنج استان قم، مرکزی، البرز، گلستان، مازندران در رامسر برگزار خواهد شد و 180 نفر از مدیران دستگاه‌های مرتبط از این پنج استان در کارگاه شرکت خواهند کرد که فرصت مناسبی جهت تبادل تجربیات و کسب مهارت‌های مورد نیاز است.

به گزارش ایسنا، مشاور سازمان مدیریت بحران کشور نیز، گفت: با توجه به بحران‌هایی که در کشور ما احتمال وقوع آنها هست باید مقابله با بحران طبق اصول مناسبی پایه‌ریزی شده و بر این اساس هماهنگی مطلوب در مقابله با بحران را شاهد باشیم.

سیدمجید جدی بیان کرد: شناسایی مخاطرات و پیامدها توسط مدیران، تدوین و بازنگری طرح‌ها و برنامه ها و بالا بودن سطح هماهنگی، لازمه مقابله مطلوب و موثر با بحران‌هاست که طرح این موارد در کارگاه‌های آموزشی در نظر گرفته شده است.

وی عنوان کرد: در مواقع بحرانی باید در سریع‌ترین زمان ممکن تصمیمی مناسب اتخاذ شود و نمونه این امر را در ورود آب به مترو تهران شاهد بودیم که در صورت عدم تصمیم‌گیری مناسب جهت خروج مردم از مترو با فاجعه ملی مواجه می‌شدیم. تصمیم گیری در این شرایط نیازمند ایجاد دانش در مدیران و هماهنگی دستگاه‌های اجرایی است.

مشاور سازمان مدیریت بحران کشور تاکید کرد: هماهنگی استان‌های معین و تبادل تجارب در اتخاذ تصمیمی مناسب برای شرایط بحرانی بسیار اهمیت دارد و این کارگاه‌ها فرصت مناسبی جهت همکاری و تعامل مدیران دستگاه‌های اجرایی استان‌های معین است و مدیران از این فرصت باید به بهترین نحو بهره بگیرند.

محمود زمانی قمی استاندار استان مرکزی نیز در این جلسه گفت: کشور ایران از نظر مواجهه با حوادث مختلف سابقه دیرینه‌ای دارد سابقه‌ای که از یک سو بیانگر اهمیت مقابله با بحران است و از سویی بیانگر وجود تجربیات گرانبها در خصوص مقابله با انواع مختلف بحران‌ها از قبیل طبیعی و امنیتی است و همین امر به تنهایی اهمیت بالای استفاده از تجربیات مسئولان و مدیران پیشین را می‌رساند.

وی ادامه داد: تشکیل کارگروه آموزش مدیریت بحران سبب انتقال تجربیات از مدیران موفق ادوار گذشته به مسئولان فعلی می‌شود.

استاندارمرکزی افزود: خاصیت تشکیل ستاد مقابله با بحران در استان بررسی جدی مشکلات و مسائل خطرزاست. با توجه به اینکه استان مرکزی از 34 مورد بلایای تجربه شده مختلف در کشور 20 مورد را تجربه کرده است، از همین رو می‌طلبد که مدیران اجرایی بیش از گذشته آمادگی مقابله با بحران‌های مختلف را داشته باشند.

وی گفت: برگزاری کارگاه آموزشی توسط سازمان مدیریت بحران برای مدیران دستگاه‌های اجرایی فرصت مناسبی جهت توانمندسازی مدیران جهت اقدام به موقع و موثر در مواقع بحرانی بوده و شرکت در این کارگاه در حقیقت امری حاکمیتی است.

به گزارش ایسنا، معاون امور عمرانی استانداری استان مرکزی نیز گفت: در استان مرکزی اقدامات موثری در خصوص مدیریت بحران صورت گرفته است که از جمله این اقدامات تشکیل ستادهای بحران در استان در 80 ساعت متوالی و تشکیل بیش از 20 مورد شورای هماهنگی در شهرستان‌های استان به ریاست فرمانداران بدنبال بارندگی‌های فروردین‌ماه سال جاری و به وجود آمدن وضعیت اضطراری بوده است.

عزیز فیلی بیان کرد: هماهنگی بین دستگاه‌ها و تشکل‌های مردم‌نهاد در استان مرکزی عملکرد مطلوبی را در شرایط بحرانی رقم زده است.

وی تاکید کرد: به اشتراک‌گذاری تجربیات استان‌ها در خصوص آمادگی مقابله با شرایط بحرانی موجب عملکرد مطلوب‌تر و به هنگام‌تر در شرایط بحرانی می‌شود.

براساس این گزارش ٢١ تا ٢٤ تیرماه کارگروه آموزشی مدیریت بحران به صورت شبانه‌روزی در رامسر برگزار می شود و مقرر شد تمامی مدیران دستگاه‌های اجرایی مدیریت بحران استان مرکزی به ریاست معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری جهت آموزش نحوه مقابله با بحران و مدیریت صحیح در شرایط بحرانی در این نشست حضور پیدا کنند.


گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر