۲۹ خرداد ۱۳۹۵ - ۰۹:۲۰
کد خبر: ۲۲۰۶۰
احد جمالی ، معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استانداری قم در نشست اعضای قرارگاه پدافند غیر عامل زیستی استان :
معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استانداری قم گفت: پدافند غیر عامل در شهر قم به دلیل جایگاه حساس این شهر در نظام جمهوری اسلامی از اهمیت ویژه ای برخوردار است.
پدافند غیر عامل در شهر قم از اهمیت ویژه ای برخوردار است



احد جمالی در نشست اعضای قرارگاه پدافند غیر عامل زیستی استان قم در تالار امام رضا (ع) فرمانداری افزود: قم قلب جهان اسلام است و محصولات فکری و فرهنگی متنوعی از این شهر به سایر مناطق کشور ارسال می شود که تاثیر بسزایی در ترویج ارزش های اسلام و انقلاب دارد.
وی افزود: تاثیر گذاری فرهنگی شهر قم در عرصه های مختلف همواره خشم دشمنان را به همراه داشته است و به همین علت آن ها به دنبال ایجاد مشکل در این شهر هستند.
وی ادامه داد: مسئولان و مدیران قم برای مقابله با تهدیدات احتمالی وظیفه سنگین و حساسی دارند و باید در تمامی زمینه ها به موضوع پدافند غیر عامل توجه داشته باشند.
جمالی گفت: در دنیای امروز بحث پدافند غیر عامل علاوه بر کاهش دادن خسارت های بلایای طبیعی، نقش موثری در خنثی سازی توطئه های دشمنان که از طریق ابزارهای پیشرفته همچون فضای سایبری صورت می گیرد، دارد.
وی بیان کرد: مسئولان وظیفه دارند با به کارگیری تمام ظرفیت های زیر مجموعه خود با تهدیدات دشمنان مقابله کنند تا از ایجاد مشکل ها جلوگیری شود.
وی با اشاره به اینکه احتمال وقوع رخدادهای طبیعی همچون زلزله و سیل در استان قم وجود دارد، ادامه داد: توجه به مباحث نظام مهندسی و آیین نامه های مقاوم سازی سازه ها موجب کاهش یافتن خسارت های بلایای طبیعی در استان می شود.
معاون استاندار قم با بیان اهمیت رعایت موضوع پدافند غیر عامل در ساختمان های مهم و حساس گفت: برخی از مراکز در مجموعه شهر و استان از اهمیت بیشتری برخوردار هستند که باید برای مقاوم سازی آن ها توجه لازم و کافی صورت پذیرد.
وی با اشاره به اینکه مداخله انسان در طبیعت مشکل آفرین است بیان کرد: دستکاری طبیعت توسط انسان ها باعث شده است خسارت های بلایای طبیعی افزایش یابد و جبران آن دشوار باشد.
وی با بیان اینکه از طریق پدافند غیر عامل می توان خسارت های ناشی از حمله نظامی و همچنین جنگ نرم دشمنان را کاهش داد، افزود: در کشور ما کارشناسان توانمندی حضور دارند که با استفاده از دانش آن ها در کنار نگاه به تجربیات سایر کشورها در مقابله با تهدیدات، می توان خسارت های احتمالی را کاهش داد.
جمالی گفت: امروز بحث دیگری وارد موضوع پدافند غیرعامل شده است و آن، استفاده از فناوری های پیشرفته برای ورود به کشورهای هدف است که برای مقابله با آن باید با تاکید بر توانمندی ها نقاط ضعف خود را بشناسیم و در مسیر اصلاح آن حرکت کنیم.
وی در بخش دیگری از سخنان خود از 15 خرداد به عنوان نقطه عطف انقلاب اسلامی یاد کرد و افزود: سیره و روش امام راحل(ره) در مقابله با توطئه های دشمنان برای همه مسئولان و مدیران کشور الگوی مناسبی است.
این نشست با حضور مسئولان قرارگاه پدافند زیستی کشور و نمایندگان دستگاه های اجرایی استان قم به همت اداره کل پدافند غیر عامل استان برگزار شد و در جریان آن مسئولان کمیته های تخصصی قرارگاه پدافند زیستی قم با وظایف خود برای مقابله با تهدیدات زیستی احتمالی آشنا شدند.
گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر