۲۶ خرداد ۱۳۹۵ - ۲۲:۵۵
کد خبر: ۲۲۰۳۷
استاد دانشگاه دمشق تاکید کرد: شکایت تهران از واشنگتن به دیوان قضایی بین المللی در خصوص دستبرد به دارایی‌های ایران، آمریکا را در نزد افکار عمومی جهان در تنگنا قرار خواهد داد.

«اشواق عباس»، تحلیلگر سیاسی و استاد دانشگاه دمشق عزم جمهوری اسلامی برای شکایت از آمریکا به دیوان قضایی بین المللی به دلیل غصب 2 میلیارد دلار از دارایی‌های ایران در آمریکا را اقدامی هوشمندانه برای به تنگنا انداختن آمریکا در سطح بین المللی توصیف کرد.

وی افزود: با همه تظاهر آمریکا به سرسپردگی به قانون،  در صورتی که آمریکا توانایی دیوان قضایی بین المللی برای بررسی شکایت ایران را زیرسوال ببرد، تصویر آمریکا در نزد افکار عمومی جهان زیر سوال خواهد رفت و از سوی دیگر، در صورتی که آمریکا بخواهد حکم این دیوان را بپذیرد ایران دیگر جنایات آمریکا را در سطح منطقه فاش خواهد کرد که این نیز آمریکا را در بن بست قرار خواهد داد.

استاد سوری گفت: واقعیت سیطره آمریکا بر تریبون‌های سیاسی و قوانین بین المللی بر هیچ کس پوشیده نیست اما آمریکا حق منع هیچ کشوری برای شکایت به دادگاه‌های بین المللی را ندارد.

وی تاکید کرد: امروز  ایران قدرت بزرگی در عرصه بین المللی است و به هیچ شکلی زیر سلطه آمریکا نخواهد رفت چرا که با رشد و توسعه سیاسی و اقتصادی ایران و روسیه زمان سیاست تک قطبی و اینکه کسی در برابر آمریکا سرش را بالا نگیرد تمام شده است بخصوص در برهه کنونی که شاهد گسترش روابط  ایران با جهان و ایجاد روابط راهبردی کشورهای اروپایی با تهران هستیم.

عباس در خصوص بحران سوریه نیز با بیان اینکه مذاکرات ژنو قادر به حل سیاسی بحران سوریه نبود، گفت: مخالفان سوریه نیت واقعی و صادقانه‌ای برای رسیدن به راه حلی که ملت سوریه را راضی کند ندارند.

وی افزود: از همین روست که میدان نبرد تعیین کننده سرنوشت سوریه است و بر ارتش سوریه و متحدانش مبارزه با گروه‌های تروریستی مورد حمایت عربستان را ضروری می‌کند بخصوص که این گروه‌ها به دنبال رسیدن به دستاوردی هر چند ناچیز در میدان نبرد و داشتن برگه برنده‌ای در مذاکرات ژنو هستند.

استاد دانشگاه دمشق گفت: به یقین ارتش سوریه با دلاورمردی مردان خود و کمک متحدانش هرگز اجازه برآورده شدن آرزوی استعمار و نوکران آن در سوریه را نمی‌دهد.



گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر