۱۳ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۰:۱۱
کد خبر: ۲۱۸۳۷
رئیس پلیس فتای خراسان جنوبی گفت: در خصوص استفاده از فضای مجازی باید مزایا و معایب دنیای سایبری را برای فرزندان شرح داده شود.

سید غلامرضا حسینی اظهارکرد: با صحبت صحیح و مؤثر در مورد چگونگی برقراری ارتباطات صحیح آنلاین، خطراتی که کودکان را تهدید می‌کند کاهش می‌یابد.

وی افزود: والدین هنگامی تهیه دستگاه مخابراتی الکترونیکی برای فرزندانشان ابتدا باید در خانه فرهنگ‌سازی کرده و با کودکان درباره مخاطرات فضای مجازی صحبت کنند.

رییس پلیس فتای خراسان جنوبی ادامه داد: نحوه صحیح استفاده کردن از وسایل الکترونیکی را به کودکان آموخته همین طور در مورد استفاده از فضای مجازی باید مزایا و معایب دنیای سایبری را برای فرزندانشان شرح داده شود.

حسینی در خصوص رفتار کودکان در اینترنت، تصریح کرد: با توجه به اینکه کودکان فکر می‌کنند در دنیای مجازی به دلیل احساس ناشناس بودن، در مقابل رفتارهای نامناسب خود هیچ گونه مسئولیتی ندارند اما آنها نباید فراموش کنند که در مقابل رفتار و اعمال خود در هر حالی پاسخگو هستند.

وی یادآورشد: والدین ممکن است، نگران مسائل غیر اخلاقی، خشونت و یا دیگر مشکلاتی که در فضای مجازی وجود دارد، باشند که در این خصوص می‌توان با صحبت صحیح و مؤثر در مورد چگونگی برقراری ارتباطات صحیح آنلاین، خطراتی که کودکان را تهدید می‌کند، کاهش داد و با تشویق، آنها را به استفاده از راهنمایی‌های خود متقاعد کرد.

رییس پلیس فتای خراسان جنوبی با اشاره به اینکه فرزندان متوجه کمک و حمایت والدین هستند، پس والدین باید نقش حمایتی و مثبت خود را به خوبی ایفا کنند، ادامه داد: گوش دادن و صحبت کردن در خصوص احساسات آنها، سبب ایجاد گفت و گویی گرم و صمیمی می‌شود.

حسینی تاکید کرد: با توجه به اینکه ممکن است والدین جواب تمامی سؤالات آنها را ندانند، در این مواقع صادق بوده و نشان دهند می‌توانند برای سؤال آنها تحقیق کرده و پاسخ مناسبی بیابند.

وی افزود: به صورت واضح و بی پرده با فرزندانتان مسائل مهم و دارای ارزش را در میان گذاشته و چگونگی به کار بستن آن در محیط آنلاین را به آنها انتقال داده شود.

رییس پلیس فتای خراسان جنوبی خاطرنشان کرد: انتقال واضح و روشن مسائل مهم می‌تواند به فرزندان کمک کرده در صورت رو به رو شدن با مسائل گمراه کننده با درایت، تصمیمات هوشمندانه تری بگیرند.



گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر