۲۰ اسفند ۱۳۹۱ - ۲۱:۴۴
کد خبر: ۲۱۷۸
مدیرکل مدیریت بحران استان زنجان گفت:
مدیرکل مدیریت بحران استان ابراز کرد: در سال‌جاری 21 مانور در سطح استان و 33 مانور داخل دستگاه‎های اجرایی برگزار شد که 71 هزار و 40 نفر ساعت دوره‌های آموزشی آشنایی با پدافند غیرعامل و امداد و نجات برگزار و جهت آمادگی استقبال ایمن از بهار 7 مانور در 7 شهرستان از روز 3 شنبه برگزار خواهد شد.
محمد رئوفی‌نژاد، در جلسه ستاد مدیریت بحران استان، ابراز کرد: ارتباطات ابزار جدی و کاربردی دشمن است، زیرا علاوه بر آسان بودن دسترسی با یک کلید می‎توان یک خدشه فنی بر آن وارد کرد که نمونه آن قطع شدن ارتباطات مخابراتی به مدت 3 ساعت طی دو هفته پیش بود که تا 10 روز قبل کسی از علت آن خبر نداشت.

وی افزود: پیش‎ بینی‎های لازم در مواقع بحران باید صورت گیرد، زیرا وقوع بحران دور از انتظار نیست و مجموع جلسات و تصمیم‌ گیری‎ها در حوزه بحران استان باعث شد استان در ردیف 3 استان برتر کشورها باید افزایش یابد.

نماینده عالی دولت در استان زنجان، خاطرنشان کرد: بومی کردن میزبانی فعالیت‌های مجازی استان در برنامه کار است، زیرا سایت مجازی مدیریت بحران در اختیار استان‎های معدودی قرار گرفته است که هم ظرفیت استانی دارد و هم ظرفیت ملی که اعتبارات و مکان آن مشخص شده است و بعد از استقرار در محل ظرف 3 ماه آماده بهره‌برداری خواهد بود.

وی اظهار کرد: بیشتر بحران‌ها و حوادث مربوط به ماه‎های بهمن، اسفند و فروردین است، این در حالی است که سال گذشته تا مردادماه در استان بحران بود، ولی تجارب گذشته نشان داده است که اواخر فروردین‌ ماه پایان بحران است و در این ایام سال و وجود سنگین ترافیک و جاده‎ها باید با حساسیت پیگیری شود و با برنامه‌ ریزی حساس آمادگی کامل در استان به وجود آید.

رئوفی‌ نژاد تصریح کرد: فلسفه برگزاری مانورها نیز آمادگی برای مواقع بحران است و در ایام پایانی سال نیز تمام امکانات و ظرفیت‎های استان در درون و برون شهر باید به صورت کامل مهیا باشد.

معاون عمرانی استاندار زنجان نیز در این جلسه، گفت: در برنامه پنجم توسعه به کاهش تلفات جاده‌ای توجه ویژه‎ای شده است و بر اساس هدف‌گذاری‌های موجود باید سالانه 10 درصد از تلفات جاده‎ای کاهش یابد تا در پایان برنامه 50 درصد از تلفات کاسته شده باشد این هدف‎گذاری با توجه به رشد روزافزون خودروها و توسعه حجمی جاده‎ها انجام شده است که کاهش 10 درصد سالانه یک عملکرد خوب برای حوزه ایمنی جاده‎های است.

وی یادآورشد: حفظ ایمنی و نصب علایم در جاده‎ها برای کنترل جدی در بین رانندگان و فعالیت‎های امداد و نجات جاده‎ها در مجموع باعث شده است که بر طبق عملکرد 8 ماهه میزان تلفات جاده‎ای استان از 210 نفر به 188 نفر با کاهش 14 درصدی رسید که استان توانست رتبه پنجم کشوری را کسب کند و در کاهش حوادث برون‌ شهری رتبه 6 و در راه‎های روستایی رتبه 12 را کسب کند.

این مقام مسئول، اعلام کرد: با توجه به رتبه استان در کاهش حوادث جاده‎های روستایی تمهیداتی در کاهش تلفات روستایی در نظر گرفته شود که از محل درآمدهای جرایم رانندگی 5 میلیارد ریال توسط دهیاری‎ها برای این موضوع در نظر گرفته شده است.

وی تأکید کرد: اقدامات ترافیکی نیز برای افزایش ایمنی در داخل شهرها انجام گرفته است و بر طبق آمارهای موجود تعداد مصدومان تصادفات در سال‌جاری 4522 نفر بود و از مجموع فوتی‌ها 173 نفر در سن 20 تا 60 سال قرار داشتند.

مدیرکل مدیریت بحران استان نیز در این جلسه، ابراز کرد: در سال‌جاری 21 مانور در سطح استان و 33 مانور داخل دستگاه‎های اجرایی برگزار شد که 71 هزار و 40 نفر ساعت دوره‌های آموزشی آشنایی با پدافند غیرعامل و امداد و نجات برگزار و جهت آمادگی استقبال ایمن از بهار 7 مانور در 7 شهرستان از روز 3 شنبه برگزار خواهد شد.

"صفی‌ الله کرامتی" گفت: سیستم بانک اطلاعات مدیریت بحران که قبلاً تحت وب نبود، تحت وب راه‎اندازی شد به نحوی که نرم‎افزار طراحی شده در استان به یک نرم‎‌افزار کشوری تبدیل شد.

وی اعلام کرد: در سیل سال‌جاری بانک‎های تجارت، ملی و ملت 832 فقره تسهیلات به سیل‌زدگان پرداخت کردند و بانک کشاورزی وام‌‎های داده شده خود را استعلام کرد.

این مقام مسئول، اظهار کرد: بهسازی سد تهم و حفر دو حلقه چاه برای تأمین آب شهر ارمغان خانه نیز در دست پیگیری است.

مدیرکل هواشناسی استان نیز در این جلسه، ابراز کرد: بارندگی‎های استان در مهرماه مناسب نبود، ولی با گذشت زمان در آبان‌ ماه بارندگی‎ها نرمال و در دی و بهمن‌ماه میزان بارندگی‎ها به حد بالای نرمال رسید، این در حالی است که میزان بارندگی‎ها نسبت به سال گذشته که 184.9میلی‌متر بود کاهش یافته است و بارندگی‎ها در سال‌جاری 151.6میلی‌متر بود که میانگین بلندمدت 136.8میلی‎ متر است که نشان‌ دهنده بالا بودن بارندگی‎های امسال نسبت به میانگین بلندمدت است.

عظیم نصیری افزود: بارندگی‎ها در تمام شهرستان‎های استان به جز ماه‌ نشان و خیر آباد، نرمال هستند و افزایش چشم‌ گیر میانگین دما در بهمن‌ ماه که با دمای بهمن‌ ماه سال گذشته مثبت 5 درجه اختلاف داشت سبب شد برف‎ها روی زمین آب شوند و یخ‌ بندان اتفاق نیافتد.

وی خاطرنشان کرد: بارندگی بیش از میانگین در استان زنجان سبب شده است استان در 2 سال اخیر جزو استان‎های با بارندگی خوب کشور قرار گیرد، این در حالی است که استان‎های هم‎جوار مانند اردبیل و همدان کاهش بارندگی 60 تا 90 درصد داشتند.

این مقام مسئول اظهار کرد: پیش ‎بینی می‎شود در اسفند، فروردین و اردیبهشت‌ ماه دمای هوای نرمال و مثبت و منفی 10 درجه باشد و از فردا از بارندگی‎ها کاسته شده دما افزایش یابد و تا پایان هفته پدیده خاصی پیش‎بینی نشده است.

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر