۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۲۰:۱۵
کد خبر: ۲۱۵۷۰
100 روز از توافق هسته ای گذشت؛
پس از توافق هسته ای آمریکا با بهانه گیری های به اصطلاح بنی اسرائیلی در اجرای برجام با مطرح کردن موضوعات مختلف از حوزه دفاعی و موشکی تا سایبری کارشکنی می کند.

بیش از 100 روز  از اجرایی شدن سند برجام می‌گذرد؛ ایران در این مدت بر اساس توافقات انجام شده به تعهدات خود عمل کرده است، اما همچنان روند لغو تحریم ها به کندی پیش می رود، به طوری که کنگره آمریکا با بهانه گیری های بنی اسرائیلی از موشک تا سایبر در اجرای برجام بد عهدی و کارشکنی می کنند و تمایلی به جداسازی و شفاف سازی تحریم‌های اولیه و ثانویه ندارند. به گفته معاون امور حقوقی و بین‌الملل وزارت امور خارجه، اعلام کرد که ما می‌دانستیم "در صحنه اجرا با بدعهدی و بدقلقی آمریکا‌یی‌ها مواجه خواهیم شد".  در اقدامی جدیدیک قانونگذار جمهوری‌خواه آمریکایی طرحی برای تحریم ایران به بهانه حملات سایبری ارائه کرده است که این موضوع بهانه جدید آمریکاها به شمار می رود.

منصور حقیقت پور نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس در واکنش به اقدام کنگره آمریکا درباره تدوین طرحی برای تحریم ایران به بهانه حملات سایبری، می گوید: رویکرد مقامات آمریکایی در چند ماه اخیر به ویژه پس از توافق هسته ای، نشان می دهد که آن ها به دنبال بهانه جویی برای مقابله با جمهوری اسلامی هستند، به طوری که در گام نخست، مسئله موشکی را مطرح کرده و امروز نیز موضوعات و بهانه هایی مانند حملات سایبری، دست مایه اقدامات مقامات آمریکایی شده است.

نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: به طور حتم پس از توافق هسته ای نیز جنگ میان ایران و آمریکا در تمام عرصه ها از جمله اقتصادی، فرهنگی و حتی سایبری ادامه خواهد داشت و جمهوری اسلامی تمام اقدامات لازم را برای دفاع از خود صورت می دهد.
وی با رد ادعاهای مقامات آمریکایی درباره نقش ایران در حملات سایبری، افزود: البته جمهوری اسلامی در این حوزه به دستاوردهای بسیاری رسیده و به نظر می رسد که آمریکا از این پیشرفت ها احساس خطر کرده، از این رو با طرح اتهاماتی مانند حملات سایبری سعی در کند کردن روند پیشرفت ایران در این عرصه را دارد.
حقیقت پور با اشاره به تاریخچه سیاه آمریکا از استفاده از فضا سایبر برای ضربه زدن به کشورهای مختلف، تصریح کرد: متأسفانه بسیاری از کشورهای در چند سال اخیر از حملات سایبری ایالات متحده در امان نمانده و این کشور خود از بزرگ ترین ناقضان قوانین بین المللی در حوزه سایبر است که یکی از تخلفات و اقدامات آن ها، حمله سایبری به تأسیسات هسته ای کشورمان  و به خطر افتادن جان هزاران نفر از مردم بود.
نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس، بر لزوم اجتناب آمریکا از سیاست های دو گانه در حوزه سایبری تأکید کرد و گفت: آمریکا از یک طرف کشورها را از فعالیت  در حوزه سایبری منع می کند و از طرف دیگر خود با اتکا به این حوزه، کشورها را مورد تهدید قرار می دهد.
گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر