۱۹ اسفند ۱۳۹۱ - ۲۱:۲۸
کد خبر: ۲۱۵۴
عضو كميسيون امنيت ملي:
عضو كميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس گفت: جمهوري اسلامي ايران بارها اعلام كرده كه به هيچ‌وجه به دنبال سلاح هسته‌اي نيست و همواره تاكيد داشته كه بهره‌مندي از فعاليت هسته‌اي صلح‌آميز براساس مقررات NPT حق تمامي كشورهاست.
وض حيدرپور‌ شهرضايي نماينده شهرضا در مجلس با اشاره به اظهارات اخير "جان كريگ وزير خارجه جديد آمريكا مبني بر ساخت سلاح هسته‌اي توسط ايران گفت: همانطور كه بارها اعلام كرده‌ايم و مجددا هم اعلام مي‌كنيم ايران قصد ساخت سلاح هسته‌اي را ندارد و اين مسئله بارها با اسناد و مدارك معتبر به سازمان انرژي اتمي اثبات شده است.

وي در ادامه اظهار داشت: تاكنون تضمين‌هاي لازم در مورد حقوق هسته‌اي ايران ارائه شده و ثابت كرده كه ايران به هيچ‌وجه به دنبال سلاح هسته‌اي نيست.

عضو كميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس افزود: ايران بارها اعلام كرده كه بهره‌مندي از فعاليت هسته‌اي صلح‌آميز براساس مقررات NPT حق تمامي كشورهاست.

وي با اشاره به طرح گزينه نظامي از سوي "جان كري" براي مقابله با ايران ادامه داد: 34 سال است كه گزينه نظامي از سوي دولت‌هاي غربي 34 بر روي ميز است و اين در حاليست كه جمهوري اسلامي ايران كمترين توجهي به اين اظهارات نداشته است.

گفتني است "جان کری" وزیر خارجه آمريكا در مصاحبه با ان‌بي‌سي نيوز با طرح این ادعا که ایران برنامه خود برای دستیابی به سلاح هسته‌ای را پیش می‌برد اظهار داشته كه این موضوع تقابل میان غرب و ایران را «محتمل‌تر می‌کند».

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر