۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۲۰:۰۲
کد خبر: ۲۱۵۱۱
یک منبع دیپلماتیک کویتی در واکنش به اعتراض تهران به برگزاری یک کنفرانس ضد ایرانی در این کشور اعلام کرد: کویت از طریق کانال‌های دیپلماتیک به تهران پاسخ می‌دهد.

کویت به احضار کاردار این کشور توسط وزارت خارجه ایران که پس از برگزاری نشستی ضد ایرانی انجام شد، واکنش نشان داد.

یک منبع دیپلماتیک کویتی که نامش فاش نشده، در گفت‌وگو با روزنامه «الرأی» این کشور مدعی شد: «اتهامات ایران هیچ پایه و اساسی ندارد، کویت هیچ جنبش تجزیه‌طلبی را حمایت نمی‌کند و از طریق کانال‌های دیپلماتیک به اعتراض تهران پاسخ خواهد داد؛ کنفرانسی که ایران به آن اعتراض دارد توسط شخصیت‌های اجتماعی ترتیب داده شده بوده و به هیچ طرف رسمی ارتباطی نداشته است».

روزنامه «الرای» در ادامه گزارش خود نوشت: اعتراض ایران به نشستی بوده که در 3 ماه جاری (می) تحت عنوان «اهواز عرب در کویت عرب» با میزبانی «دوخی حصبان» معاون دبیرکل وکلای عرب برگزار شد و برخی شخصیت‌های سیاسی از جمله «علی الدقباسی» و «بدر الداهوم» نمایندگان سابق کویتی و «عبدالعزیز الفایز» سفیر عربستان در کویت در آن شرکت داشته‌اند.

منبع دیپلماتیک یاد شده در ادامه مدعی شد: «تهران هم‌چنین به دیدار برخی معارضان (تجزیه‌طلبان) اهواز با هیأت یمنی (وابسته به ریاض) از جمله «عبدالملک المخلافی» (وزیر خارجه دولت مستعفی) در کویت اعتراض کرده است».

دوشنبه هفته جاری (20 اردیبهشت) متعاقب برگزاری نشست تنی چند از عناصر ضدانقلاب مرتبط با بیگانگان در کویت، کاردار این کشور به وزارت امور خارجه احضار و مراتب اعتراض شدید کشورمان به وی ابلاغ شد.

در این دیدار مقام وزارت امور خارجه کشورمان گفت: میزبانی چنین گردهمایی در آن کشور مصداق بارز نقض اصول و اعراف شناخته شده بین‌المللی و مغایر با حسن همجواری است.

مقام مزبور از کاردار کویت خواست مراتب اعتراض کشورمان را به دولت متبوع خود منتقل کند.


گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر