Account Kit به جای پذیرش کلمه عبور، اطلاعاتی مانند آدرس ایمیل، شماره تلفن همراه یا اطلاعات لاگین در فیسبوک را دریافت میکنند.
فیسبوک به توسعهدهندگان خود امکان داده تا از ابزار جدیدی برای دسترسی بهتر به کاربران و تعامل با آنها استفاده کنند که از جمله آنها میتوان به ابزار تحلیلی جدید و روشی تازه برای لاگین کردن اشاره کرد.
ابزار یاد شده که Account Kit نام دارد طراحی صفحات لاگین ابتکاری برای استفاده کاربران را ممکن میکند.
روش یاد شده برای استفاده کاربرانی که از گوشی همراه برای ورود به فیسبوک استفاده میکنند، مطلوبتر است و میتوان آن را به گونهای برنامهریزی کرد که پذیرش کدهای خاص تائید هویت که از طریق پیام ارسال میشوند را هم مکن کند.
شرکت پخش موسیقی هندی Saavn در حال استفاده آزمایشی از Account Kit برای تائید هویت کاربران خود است و تا به حال و بعد از گذشت دو ماه ۵۰۰ هزار کاربر از آن بر روی گوشیهای خود استفاده کردهاند.همچنین این قابلیت بر روی ۴۵۰ هزار برنامه همراه متصل به فیسبوک آزمایش شده است.