۲۴ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۴:۳۸
کد خبر: ۲۱۱۸۴
تحریم های اقتصادی علیه ایران در حالی از سوی اروپا و آمریکا لغو شده که بانکهای انگلیسی برای سرمایه گذاری در ایران همچنان تردید دارند.
به نقل از دیلی میل، اکثر تحریم های اقتصادی اروپا و آمریکا بعد از اعلام توافق هسته ای لغو شدند ولی هنوز بانکهای انگلیس برای تجارت با ایران با تردید و ترس روبرو هستند.

«نورمان لامونت» وزیر دارایی سابق انگلیس به نمایندگی از بانکهای انگلیسی می گوید هنوز مشکل برقراری ارتباط با بانکهای ایرانی برای اروپایی ها وجود دارد.

وی می گوید البته مشخص است که چرا بانکهای اروپایی در این زمینه احتیاط به خرج می دهند چون اکثر آنها از واکنش شدید آمریکا هراس دارند. لامونت در کنفرانسی اقتصادی در شهر لندن افزود: بیشتر بانکهای انگلیسی به خاطر جریمه های احتمالی از سوی آمریکا هنوز با ایرانی ها ارتباط برقرار نکرده اند.

همچنین «الکساندر رنیسون» مدیر گروه اقتصادی IoD در این کنفرانس گفت: در حال حاضر بیشتر بانکهای کوچک اروپا همکاری های خود را با ایران شروع کرده اند. وی افزود: هر بانکی در انگلیس که با آمریکا ارتباط دارد فعلاً از سرمایه گذاری در ایران خودداری کرده است.

این درحالی است که مقامات انگلیسی از مذاکراتشان با آمریکا برای سرمایه گذاری در ایران خبر می دهند. مارک پرایس وزیر سرمایه گذاری و تجارت انگلیس می گوید این کشور در حال بررسی موضوع ارتباط بانکهای انگلیسی با ایران است.

پرایس با حضور در این کنفرانس گفت: به نظر نمی رسد چالشی با طرفهای آمریکایی در معامله با بانکهای ایرانی ایجاد شود.
گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر