۱۴ اسفند ۱۳۹۱ - ۱۸:۱۰
کد خبر: ۲۰۷۴
با حضور مدیر اچ اس یی و پدافند غیرعامل شرکت ملی نفت ایران،
نخستین مانور مدیریت بحران در چاه های گازی روی یک حلقه چاه در میدان گازی کیش برگزار شد.
پیش از اجرای این تمرین که با حضور مدیر اچ اس یی و پدافند غیرعامل شرکت ملی نفت ایران، مدیر شبکه بهداشت صنعت نفت و جمعی از مدیران و کارشناسان شرکت ملی حفاری ایران برگزار شد، مدیر پروژه حفاری ١٣ حلقه چاه در بخش خشکی جزیره کیش، گزارشی از روند اجرایی حفاری در این منطقه ارائه کرد.

مهندس منوجهر اسدی گفت: برای اولین بار در کشور در این منطقه برای جا به جایی دستگاه های حفاری از ریل کشنده (پانی بیس) استفاده شد که از سوی سازندگان داخلی با نظارت متخصصان شرکت ملی حفاری طراحی و ساخته شده است.

وی افزود: براساس برنامه ریزی شرکت مهندسی و توسعه نفت (متن) تلاش می شود سال آینده تولید زود هنگام از این میدان آغاز شود.

در ادامه رئیس ایمنی، بهداشت و محیط زیست (اچ اس یی) شرکت ملی حفاری ایران درباره برگزاری تمرین های ایمنی از سوی مدیریت بحران توضیح داد: به منظور افزایش سطح آگاهی، دقت، شتاب در کار و آمادگی کارکنان عملیاتی دستگاه های حفاری تاکنون ١٨ مانور برگزار شده است.

مهندس ناصر حمیداوی گفت: انجام این مانورها در افزایش ضریب ایمنی و استانداردهای اچ اس یی و شاخص های مورد نظر هنگام حوادث احتمالی نظیر فوران چاه بسیار اثرگذار است.

مدیر ایمنی، بهداشت و محیط زیست و پدافند غیر عامل شرکت ملی نفت ایران در سخنانی اظهار کرد: نیروی انسانی در سازمان ها مهم ترین سرمایه است و بر همین اساس باید شرح وظایف افراد در مواقع بروز بحران به طور کامل مشخص شود و کارکنان حسب وظایف محوله و رعایت نکات ایمنی کار خود را انجام دهند تا کمترین آسیب به آنان وارد نشود.

مهندس عباس رزمی استفاده از کارشناسان توانمند و مجرب در مدیریت بحران را بسیار با اهمیت خواند و افزود: هنگام بروز حادثه، قدرت تصمیم گیری، هماهنگی، شناخت منطقه خطر، هدایت کارکنان در کاهش صدمات بسیار مهم و با اهمیت است.

وی مستندسازی، ارزیابی، شناسایی نقاط ضعف به منظور جلوگیری از تکرار حوادث را در این گونه تمرین ها ضروری دانست.

در ادامه، مانور کنترل فوران چاه روی دستگاه حفاری ٥٤ فتح برگزار شد که در آن علاوه بر کارکنان دستگاه، نیروهای آتش نشان، فوریت های پزشکی، بیمارستان، هلال احمر، سازمان منطقه آزاد کیش، سازمان حوادث غیر مترقبه و صدا و سیمای مرکز کیش تشریک مساعی کردند.
گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر