۱۴ اسفند ۱۳۹۱ - ۱۷:۵۳
کد خبر: ۲۰۷۳
فردا صورت می‌گیرد؛
فرماندار جهرم از برگزاری دوره آموزشی پدافند غیرعامل ویژه مدیران ادارات این شهرستان خبر داد.

علی‌حسین رعیتی‌فرد بعد از ظهر امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به برگزاری دوره آموزشی پدافند غیرعامل ویژه مدیران دستگاه‌های اجرایی این شهرستان اظهار داشت: پدافند غیرعامل مجموعه اقداماتی است که قبل و بعد از بروز سانحه و به خاطر کاهش آسیب‌پذیری‌ها انجام می‌شود.

وی آشنایی مدیران با روش‌های پدافند غیرعامل را از اهداف این دوره آموزشی دانست و افزود: مدیران دستگاه‌های اجرایی جهرم در این دوره آموزشی با شیوه‌های پیشگیری از بحران و لحاظ کردن کمترین آسیب‌پذیری در زمان خطر برای جلوگیری از پیامدها و مشکلات ناشی از وقوع آسیب‌های طبیعی و غیرطبیعی آشنا می‌شوند.

فرماندار جهرم کاهش آسیب‌پذیری و ارائه خدمات‌رسانی به مردم در زمان بحران را از اهداف پدافند غیرعامل دانست و ابراز داشت: مدیریت و کنترل سانحه از جمله اموری است که باید توسط مدیران مجموعه‌های مختلف در زمان وقوع بحران انجام شود.

این مسئول با بیان اینکه پدافند غیرعامل در شش سرفصل مورد بررسی قرار می‌گیرد، گفت: چهار مورد از این سرفصل به قبل از وقوع بحران و حیطه اصلی پدافند غیرعامل مرتبط بوده و دو مورد دیگر نیز در حین و بعد از وقوع آن اجرایی می‌شود.

رعیتی‌فرد، تحلیل خطرپذیری، آمادگی، پیش‌بینی و پیشگیری را از مواردی دانست که باید بستر آن قبل از وقوع هر اتفاق مهیا شود.

فرماندار جهرم با بیان اینکه باید با در برابر هرگونه آسیب و بحران آمادگی کامل داشته باشیم، خاطرنشان کرد: همچنین بازیابی و پاسخگویی نیز از مواردی بوده که حین و بعد از بحران لازم و ضروری است.

به گزارش فارس، دوره یک‌روزه آموزشی پدافند غیرعامل ویژه مدیران ادارات با حضور مدرسانی از دانشگاه مالک اشتر صبح فردا سه‌شنبه در سالن اجتماعات دانشکده پرستاری جهرم برگزار و به شرکت‌کنندگان آن گواهی معتبر از طرف دفتر آموزش و پژوهش استانداری فارس اعطا می‌شود.

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر