۱۴ اسفند ۱۳۹۱ - ۱۶:۵۱
کد خبر: ۲۰۶۴
عضو کمیسیون انرژی مجلس:
عضو کمیسیون انرژی مجلس با رد رتبه سومی ایران در تولید نفت اوپک گفت: بر اساس اخبار رسمی از دولت، تولید روزانه نفت ایران طی روزهای اخیر به مرز 3 میلیون بشکه افزایش یافت.

حسین نجابت ، با اشاره به اینکه طرح الزام به کاهش صادرات نفت خام از سوی دولت در مجلس رای نیاورده، تاکید کرد: بحث بر سر کاهش صادرات نفت حرف معقولی نیست، چرا که با کاهش صادرات نفت به طور طبیعی بودجه کشور کاهش پیدا می‌کند.
نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی گفت: نه تنها نباید با این حرف‌ها بازار نفت را از دست بدهیم، بلکه باید تلاش کنیم تا نفت خام را به فرآورده تبدیل نماییم.
وی با تاکید بر اینکه لازم و ضروری است که تولید و صادرات نفت کشور افزایش یابد، افزود: درباره مساله وابستگی به نفت تنها راهکار این است که درآمدهای نفتی کشور در بودجه جاری مصرف نشود و تلاش بر این باشد تا از خام فروشی جلوگیری شود.
نجابت تاکید کرد: اگر آن 20 درصدی که به صندوق توسعه ملی واریز می‌شود، افزایش یابد، بهترین راهکار برای رهایی از وابستگی به درآمدهای نفتی است.
نماینده مردم تهران درباره خبر سازمان بین‌المللی انرژی مبنی بر افزایش 200هزار بشکه‌ای تولید نفت، تصریح کرد: در تابستان امسال کاهش تولید داشتیم اما در حال حاضر حدود 3 میلیون بشکه نفت تولید می‌شود.
به گزارش تسنیم، در روزهای گذشته سازمان بین‌المللی انرژی در گزارش جدید خود از افزایش 200هزار بشکه‌ای تولید نفت ایران خبر داده بود. این در حالی است که رویترز نیز مدعی شده به دلیل افزایش صادرات عراق و افزایش جزئی میزان عرضه نفت عربستان، صادرات نفت ایران در این ماه 300 هزار بشکه در روز کاهش یافته است.

این در حالی است که بر اساس گزارش‌های رسمی از 4 مشتری عمده نفت ایران 3 کشور هند، کره جنوبی و ژاپن در ماه ژانویه نفت بیشتری نسبت به ماه قبل از آن از ایران وارد کرده‌اند.
گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر