۱۴ اسفند ۱۳۹۱ - ۱۴:۱۵
کد خبر: ۲۰۴۹
رییس سازمان بسیج مستضعفان اعلام کرد:
رییس سازمان بسیج مستضعفین گفت: بسیج از فرمایشات رهبر معظم انقلاب اسلامی، 12 مولفه برای اقتصاد مقاومتی استخراج و وارد فعالیت های اجرایی و عملیاتی شده است.

سردار سرتیپ بسیجی ˈمحمدرضا نقدیˈ در نشست اقتصاد مقاومتی که به همت مرکز مطالعات بسیج دانشجویی در دانشگاه صنعتی شریف برگزار شد، افزود: پیشرفت های بسیج در زمینه ترویج مولفه های مردمی اقتصاد مقاومتی بسیار خوب بوده است.

سردار نقدی ادامه داد: بسیج با استخراج و تعیین راهکارها و مولفه های کلان برای اقتصاد مقاومتی، آنها را به دولت و دستگاه های مربوطه ارائه کرده است.

وی تصریح کرد: اگر حمایت های بهتری از سوی دولت و دستگاه های مسوول در اجرای اقتصاد مقاومتی توسط بسیج صورت پذیرد، بسیج کارهای بهتر و برجسته تری انجام خواهد داد.

سردار نقدی اضافه کرد: باید دانشجویان به اقتصاد دانش بنیان و راهکارهای عرضه محصول به جای مواد خام در بازار جهانی توجه بیشتری کنند تا مواد خام کمتر صادر شود.

وی با انتقاد از کم بودن ارتباط صنعت و دانشگاه خاطرنشان کرد: با آن که می توان به قدرت علمی داخل اتکا کرد ولی برخی صنایع کشور، تکنولوژی های جدید را از خارج می گیرند.

رییس سازمان بسیج مستضعفین به مشکلات تولید در کشور اشاره کرد و گفت: یکی از مهمترین مشکلات تولید در کشور، زیاد بودن واسطه هاست به طوری که تولید کننده اصلی سود محدود و بدون حاشیه امنیت را می برد ولی واسطه ها و دلالان چندین برابر تولید کننده اصلی سود می برند و این یک معادله غلط است.

سردار نقدی تاکید کرد: باید برای پایین آوردن قیمت و بالا بردن کیفیت کالای داخلی، طرح های عملیاتی ارایه شود و اصلاح قوانین، ایجاد ساختارها و خواسته های مشخصی را از نهادهای قانون گذاری و برنامه ریزی برای اجرایی شدن اقتصاد مقاومتی مطالبه کرد.

در این مراسم از کتاب اقتصاد مقاومتی تالیف دو تن از فارغ التحصیلان دانشگاه صنعتی شریف رونمایی شد.


گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر