۲۹ بهمن ۱۳۹۴ - ۰۹:۲۹
کد خبر: ۲۰۴۵۵
یازدهمین مرکز آگاهی - پشتیبانی و امداد " آپا " کشور در محل دانشکده مکانیک دانشگاه سمنان آغاز به کار کرد .

معاون مرکز ماهر سازمان فناوری اطلاعات کشور در مراسم آغاز به کار این مرکز در دانشگاه سمنان گفت :مرکز آپا تیم های سریع واکنش به رخداد هستند که اختلال و حمله ی احتمالی در شبکه اینترنت و فضای مجازی را به بهترین نحو و در کوتاه ترین مدت پاسخگو هستند .
محمد تسلیمی افزود : این مراکز باید علاوه بر مقابله، در حوزه پیشگیری و مدیریت کیفیت امنیت هم کار کنند تا مواردی را که در آینده ممکن است به خطر منجر شود تشخیص دهند .

یازدهمین مرکز

وی با اشاره به اینکه روزانه بیش از 450 هزار تهدید در حوزه نرم‌افزارها و سخت‌افزارها در دنیا ثبت می‌شود اظهار کرد: این مهم نشان از آسیب‌پذیر بودن سیستم‌هاست که مقابله با این هجم عظیم تهدیدات نیاز به هماهنگی و همکاری همه جانبه کارشناسان حوزه امنیت دارد.

معاون مرکز ماهر سازمان فناوری اطلاعات کشور پایش بیش از 60 درصد ترافیک بین المللی کشور و فعالیت در حوزه کودک و اینترنت را از برنامه های آینده این سازمان عنوان کرد و گفت : مراکز آپا کمک می کنند تا شبکه ملی اینترنت کشور هر چه بهتر و سالم تر بماند .

تسلیمی با اشاره به راه‌اندازی یازدهمین مرکز آپا کشور در دانشگاه سمنان تصریح کرد: مرکز آگاهی -پشتیبانی و امداد یا "آپا"به‌عنوان پشتیبان امنیت در کشور و برای کمک به امنیت منطقه‌ای در استان سمنان راه‌اندازی شده است.

معاون مرکز ماهر سازمان فناوری اطلاعات کشور، آموزش ،آگاهی‌رسانی و هشدار را یکی از راهکارهای مقابله با تهدیدات رایانه ای دانست و افزود: مرکز آپا به‌زودی در همه کشور با هدف اطلاع‌رسانی و پاک‌سازی شبکه ترافیک راه‌اندازی خواهد شد.

مجید افصحی رئیس گروه فناوری اطلاعات و خدمات رایانه ای دانشگاه سمنان هم در این مراسم گفت : با توجه به داشتن رشته های متنوع حوزه فناوری اطلاعات در مقاطع مختلف تحصیلی در دانشگاه از نیروهای متخصص برای فعالیت در مرکز آپا بهره مند هستیم .

افصحی با بیان اینکه به طور متوسط هر لحظه 1200 نفر کاربر آنلاین در مجموعه دانشگاه داریم گفت : بر اساس تحقیقات انجام شده دانشگاه سمنان در حوزه اقدامات انجام شده در حوزه IT رتبه دهم را در دانشگاههای غیر پزشکی و رتبه 21 را در بین دانشگاههای کل کشور دارد .

یازدهمین مرکز

وی از بازدید روزانه 40 هزار بار ازپایگاه خبری و وب سایت اصلی دانشگاه خبر داد .

رئیس گروه فناوری اطلاعات و خدمات رایانه ای دانشگاه سمنان با بیان اینکه این دانشگاه در رشته های مختلف متناسب با فناوری اطلاعات دانشجو دارد افزود : به دنبال اخذ مجوز ایجاد رشته کارشناسی امنیت فناوری اطلاعات در دانشگاه سمنان هستیم

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر