۲۵ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۱:۱۰
کد خبر: ۲۰۳۴۶
معاون بسیج و امور استان های سازمان پدافند غیرعامل کشور بیان کرد؛
معاون بسیج و امور استان های سازمان پدافند غیرعامل کشور با اشاره به لزوم شناسایی و رفع نقاط آسیب‌پذیر در بخش‌های مختلف افزود: از آنجایی که تهدیدات نوین هر روز به شیوه‌های مختلف بروز پیدا می‌کنند، ضرورت ایجاد پدافند سایبری در شهرها و استان‌ها محسوس است.
معاون بسیج و امور استان های سازمان پدافند غیرعامل کشور عصر شنبه در نشست شورای پدافند غیرعامل البرز گفت: استان‌البرز به دلیل همجواری با پایتخت، تراکم بالای جمعیت و تعدد صنایع، از حساسیت بالایی برخوردار است، بنابراین رعایت پدافند غیرعامل و اقدامات لازم برای پیشگیری از مخاطرات احتمالی در بخش های مختلف استان امری اجتناب‌ناپذیر و ضروری ست.

وی در ادامه با اشاره به لزوم آموزش اقشار مختلف جامعه برای مواجه مناسب با خطرات احتمالی و کاهش انواع آسیب‌ها در بخش‌های مختلف، افزود: آموزش و فرهنگ‌سازی نقش بسزایی در کنترل و کاهش تهدیدها و آسیب‌ها دارد، بنابراین برای آموزش مدیران و کارشناسان یک کلاس آموزشی دو روزه به صورت تخصصی از سوی پدافند غیر عامل کشور برگزار می شود.

وی در ادامه با اشاره به ابلاغ وزیر کشور درخصوص اختصاص نیم تا 2 درصد اعتبارات دستگاه ها به پدافند غیرعامل  خاطرنشان کرد: با توجه به تجربیات دوران جنگ تحمیلی می‌بایست به مبانی پدافند غیرعامل پرداخته و بسترهای بروز بحران در مواقع اضطرار را شناسایی کرد.

وی در ادامه با بیان اینکه، مصونیت بخشی از اصلی‌ترین برنامه‌های پدافند غیرعامل است، گفت: در این خصوص از وجود مدیران و مردم حفاظت می‌شود، حفظ امنیت مردم در شرایط بحرانی امری اجتناب‌ناپذیر است از این روی ضرورت دارد مدیران در شرایط اضطرار برای تحقق و اجرای اقدامات مناسب در این مواقع از خطرات مصون باشند.

معاون بسیج و امور استان های سازمان پدافند غیرعامل کشور در ادامه با اشاره به اینکه پدافند غیرعامل باید در عمق تمامی پروژه‌ها باید لحاظ شود باشد، افزود: در صورت رعایت مناسب الزامات پدافند غیرعامل در تمامی ابعاد ثمربخش خواهد بود، از طرفی قوانین مربوط به پدافند عیرعامل  در 13 بند به دستگاه‌ها ابلاغ شده که در صورت عدم رعایت این الزامات در طرح‌ها و برنامه‌های دستگاه‌ها، دست سازمان برنامه‌ریزی برای عدم تخصیص بودجه در این خصوص باز است.

وی با تاکید بر اینکه دفاع غیرعامل مجموعه اقدامات غیر مسلحانه برای کاهش آسیب‌پذیری است، گفت: اگر در سراسر شهرها و استان‌های کشور پدافند غیرعامل به درستی اجرایی شود، از بسیاری مخاطراتی که در آینده بسترساز بروز بحران هستند، جلوگیری می‌کند.

وی با تاکید بر اهداف سازمان متبوع خود در سطح کشور، خاطرنشان کرد: صیانت از سرمایه انسانی اعم از حفظ جان انسان‌ها و کاهش تلفات در شرایط اضطرار و بحران، همچنین پایدارسازی در برابر تهدیدات و مناسب‌سازی زیرساخت‌ها به منظور کاهش آسیب‌پذیری از اهداف سازمان پدافند غیرعامل است.

وی در ادامه با اشاره به لزوم شناسایی و رفع نقاط آسیب‌پذیر در بخش‌های مختلف افزود: از آنجایی که تهدیدات نوین هر روز به شیوه‌های مختلف بروز پیدا می‌کنند، ضرورت ایجاد پدافند سایبری در شهرها و استان‌ها محسوس است.
گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر